Letiště Praha rozšiřuje možnosti odbavení prostřednictvím self check-in kiosků zcela nové generace - Cestování - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Cestování

Letiště Praha rozšiřuje možnosti odbavení prostřednictvím self check-in kiosků zcela nové generace

Doprovodný obrázek

26. listopadu 2009, 14.27 | PRAHA | Letiště Praha ve spolupráci s ČSA dnes slavnostně spouští odbavení prostřednictvím self check-in kiosků zcela nové generace CUSS S3. Klienti leteckých společností Lufthansa, Air France, KLM, FinnAir, Iberia a ode dneška také Českých aerolinií, si kromě stávajících možností mohou nyní zvolit odbavení pomocí 25 nových samoodbavovacích kiosků.

 

Cestující, kteří preferují tuto formu odbavení, budou moci využít šestnáct kiosků v Terminále 2 a devět v Terminále 1. Letiště Praha tak udržuje krok s celosvětovým trendem, který umožňuje zvyšování kapacity odbavení cestujících bez dalších investic.

„Pro udržení prestiže letiště je důležité neustále rozšiřovat portfolio služeb o moderní způsoby odbavení cestujících. Službou self check-in vycházíme vstříc požadavkům pasažérů a logicky tak navazujeme na předchozí rozvoj v této oblasti,“ řeklgenerální ředitel Letiště Praha Miroslav Dvořák a dodal: „Zároveň jsem rád, že se mezi aerolinky využívající této služby nově zapojily i České aerolinie, které se tímto stávají největším uživatelem nové generace samoodbavovacích kiosků na Letišti Praha. Znamená to také, že nyní je self check-in k dispozici více než polovině všech cestujících.“
„Kiosek AirportConnect S3 je budoucností CUSS kiosků a umožňuje progresivním poskytovatelům jako je Letiště Praha maximalizovat využití prostoru. Zároveň vyhovuje požadavkům cestující veřejnosti po samoobslužném odbavení a umožňuje větší možnost kontroly nad vlastní cestou,”  řekl Ilya Gutlin, viceprezident SITA pro východní a střední Evropu.
Na kioscích CUSS S3 se mohou odbavit všichni cestující uvedených leteckých společností, kteří mají elektronickou letenku. V případě, že samoobslužný odbavovací kiosek nelze na daný let použít, je cestující upozorněn na nutnost využití asistovaného odbavení na přepážce.
Nové kiosky umožňují různé druhy identifikace cestujícího - podle rezervačního kódu, čísla elektronické letenky, zadáním příjmení, jména a cílové destinace cestujícího přes dotykovou obrazovku, pomocí cestovního pasu či platební karty s magnetickým proužkem. Do budoucna se počítá s rozšířením způsobu identifikace na občanský průkaz či kartu věrnostního programu letecké společnosti.
Tato služba představuje velmi rychlou, jednoduchou a přehlednou možnost, jak se odbavit a tím pádem lépe využít čas na letišti. Komfort self check-inu je také v možnosti volby jazykové verze, počínaje angličtinou a čínštinu nevyjímaje. Proces samoodbavení nabízí i doplňkové služby, jako je dodatečná změna sedadla či vytištění itineráře letu. Nové kiosky jsou díky snížené pozici dotekové obrazovky plně dostupné také imobilním cestujícím na vozíku.
Úspěšnému použití služby bude napomáhat názorné instruktážní video na horním monitoru self check-in kiosku. Během odbavení je cestujícím k dispozici vyškolený personál připravený pomoci s jakýmikoliv potížemi. 

Doprovodný obrázek

Ikona

Tématické zařazení:

 » Cestování