Doprava
ČR chtěla utratit za silnice 1,5 bilionu korun, teď si může dovolit sotva třetinu, řekl Bárta
16. března 2011, 22.07 | ČESKÁ REPUBLIKA | Přibližně třetinu peněz z plánovaných 1,5 bilionu korun může Česká republika investovat do dopravních staveb do roku 2025. Ve středu to řekl v Senátu ministr dopravy Vít Bárta (VV) při projednávání petice proti zastavení výstavby silnice mezi Ostravou a Opavou.
Přestože petici, která si klade za cíl dokončení nové komunikace, podepsalo 35 tisíc lidí, Bárta byl v otázce nastartování některých již pozastavených dopravních staveb neoblomný. Sám řekl, že myslí na silnice ve všech krajích, ale některé musí upřednostnit. Peníze na všechny, které slibovaly předchozí vlády, totiž v rozpočtu nemá.
"Je zapotřebí připomenout to, že Česká republika v minulých letech naplánovala a rozestavěla stavby za 1,5 bilionu investičních záměrů v následujících 25 letech. Jinými slovy řečeno, jsme na třetině toho, co bychom potřebovali. A to přesto žádám po panu ministrovi financí a po vládě navyšování svého rozpočtu v době, kdy se podle koaliční smlouvy mají všechny rozpočty mrazit," prohlásil před zákonodárci Bárta.
Ministr slíbil, že pozve zástupce Moravskoslezského kraje k analýze, která zhodnotí, co dělat s třetinou peněz, které má stát k dispozici, a jaké stavby upřednostnit. Nechce ale nikomu slibovat něco, co není možné splnit. "Občané ČR v posledních letech trpí neustále tím, že jim tady něco slibujeme," sdělil Bárta.
Zároveň ministr upozornil na vypracovaný materiál Národní ekonomické rady vlády (NERV) týkající se konkurenceschopnosti Česka, ze kterého vyplývá, že Moravskoslezský kraj potřebuje hlavně další propojení Čech s Moravou. Dálnice D1, která je navíc ve špatném stavu, nestačí. "Jestliže nepostavíme tuto páteřní komunikaci, hrozí, že se průmysl v Moravskoslezském kraji odstěhuje do Polska," obhajoval Bárta plánované spojení mezi Hradcem Králové a Olomoucí.
Organizátoři petice se snaží přimět ministerstvo dopravy, aby změnilo své rozhodnutí týkající se zastavení stavebních prací na silnici I/11 propojující Ostravu a Opavu. Denně na trase mezi oběma městy jezdí několik desítek tisíc automobilů. Organizátoři petice upozorňují, že zastavení stavby negativně ovlivní kvalitu životního prostředí v regionu.
Silnice má být pokračováním trasy propojující Slovensko, Ostravu, Opavu, Krnov, Bruntál s polskými hranicemi.
O zastavení výstavby několika dopravních staveb, mezi kterými byl právě i úsek mezi Ostravou a Opavou, rozhodl v loňském roce ministr dopravy Bárta. Důvodem jsou omezené prostředky Státního fondu dopravní infrastruktury.
Tématické zařazení:
» Doprava
Souhlasíte s přijetím eura?
42.8% |
||
| ||
27.6% |
||
| ||
14.8% |
||
| ||
14.7% |
||
|
Politika
-
- Miloš Vystrčil: Je zapotřebí být k sobě upřímní a více konat
- Premiér Petr Fiala na pracovní cestě v USA
- Senátní delegace na celoevropském business fóru podpořila české podnikatele
- Zákon o podpoře v bydlení přispěje k řešení bytové nouze
- Miloš Vystrčil: Zambii považujeme za klíčového a spolehlivého partnera
- Více z rubriky politika
Zajímavosti
-
- Radim Pařík obsazuje žebříčky bestsellerů s knihou „Empathetic Leadership“
- Z festivalových pódií přes červený koberec až do Rudolfina
- Adélka Hurníková: Nový Zéland si zachoval ráz nedotčené přírody
- Po třiceti letech na místě činu
- Navrhněte Osobnosti roku 2023 Ústeckého kraje
- Více z rubriky zajímavosti