Nové tramvajové trati v Praze se rozpadají, varují odbory - Doprava - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Doprava

Nové tramvajové trati v Praze se rozpadají, varují odbory

PRAHA | Na pěti místech v Praze jsou tramvajové koleje tak opotřebované, že jsou vážně ohroženi cestující, upozornilo ve středu Odborové sdružení pracovníků elektrických drah a autobusové dopravy (OSPEA). Úseky byly přitom kompletně opravené před dvěma lety a v případě ulice Milady Horákové jen před rokem.

 

"V prostoru rozjezdové splítky před křižovatkou Milady Horákové a Badeniho se bočně posunula kolejová konstrukce. V daném místě se musela snížit rychlost tramvají do 10 kilometrů za hodinu. Přitom tramvajová trať byla uvedena do provozu 31. srpna 2010," uvedl Vratislav Feigel, předseda OSPEA.

Mezi další úseky s nestandardně opotřebenými kolejemi je například nájezdový oblouk na tramvajový most přes KOMOKO. Tam se podle odborářů zbortily geometrické polohy koleje. Také v tomto úseku se musela snížit rychlost do 20 kilometrů za hodinu. "Tato tramvajová trať byla přitom uvedena do provozu teprve vloni v říjnu," dodal Feigel.

Další problémy jsou v ulici Plzeňská v úseku Motol - Krematorium Motol, kde se opotřebily boční hlavy kolejnic. Tato část byla po totální rekonstrukci uvedená do provozu v polovině září roku 2010.

Problémy vykazuje i Rašínovo nábřeží, respektive úsek Výtoň - Palackého náměstí, kde se bočně i výškově zvlnily kolejnice. "To je důsledek stavebních prací prováděných v extrémních mrazech," uvedl Feigel. Připomněl, že uvedená část trati se po opravě otevřela 14. února letošního roku.

Komplikace jsou také v ulici Spořilovská v úseku Teplárna Michle - Spořilov, kde je omezeno potkávání protijedoucích tramvají. Tento úsek byl po rekonstrukci uvedený do provozu vloni v listopadu.

Odbory zásadně odmítají tvrzení dopravního podniku i pražského magistrátu, že podobné opotřebení nových kolejnic je běžné.

"Upozornění odborářů je znepokojující a myslím si, že právě řešení takových problémů je jeden z úkolů nového krizového manažera DP Vladimíra Licha, který má prověřit stávající smlouvy s dopravním podnikem se zhotoviteli nejen z hlediska ceny, ale také kvality odvedené práce, případně s tím souvisejících záruk," uvedl náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek (ODS).

Za současnými problémy může podle odborů například použití nesprávného typu kolejnic či nekvalitního materiálu, špatná konstrukce trati, která by mohla mít příliš ostré oblouky, nebo používání tramvají typu 14T, které nemají otočné nápravy.

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Doprava