Strážníci se vrátili k měření rychlosti. Vybrané peníze plní městské pokladny - Doprava - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Doprava

Strážníci se vrátili k měření rychlosti. Vybrané peníze plní městské pokladny

19. srpna 2011, 09.20 | ČESKÁ REPUBLIKA | Je to další důkaz toho, že měření rychlosti zůstává pro městské policisty především nástrojem, jak naplnit obecní kasu. Kontrolovat, zda řidič nejede rychleji, než je povoleno, mohou strážníci od letošního srpna znovu bez upozorňujících cedulí. Píší o tom páteční Lidové noviny (LN).

 

LN mapovaly, jak se úprava projevila na aktivitě strážníků. A výsledky ukazují, že na většině míst oprášily radary skutečně důkladně. Počet pokutovaných řidičů se zpravidla zdvojnásobil. To je třeba příklad Ústí nad Labem, v Havířově odhalili dokonce třikrát více přestupků. Strážníky v Jablonci zase změna přiměla, aby se vrátili k měření. A jen za prvních čtrnáct dní vybrali na pokutách za překročení nejvyšší povolené rychlosti přes 84 tisíc korun. To je přitom desetina celkové výše udělených pokut za celý rok 2010.

Politici se proto začínají opět zabývat myšlenkou, že by výnosy z pokut neměly putovat výhradně obcím - ale zčásti i do státního rozpočtu či na zlepšení bezpečnosti silničního provozu. "S instalováním cedulí opadl počet jasného šikanování řidičů. Nyní se ukazuje, že kasírování ze strany strážníků narůstá, což je znepokojující. Jsem proto, aby se obcím zisky z pokut sebraly," tvrdí poslanec František Laudát (TOP 09).

Podporu pro taková krok může čekat napříč parlamentem. Podobně se vyjádřili i Vojtěch Filip (KSČM) či senátor Petr Pakosta z ODS s tím, že otevření debaty bude znamenat "řev militantních starostů". "Oni prosadili zrušení cedulí. Aktuální data dokazují, že hlavním zájmem bylo zvýšení příjmů do obecní kasy," rýpl si Pakosta. Šéf dopravní policie Leoš Tržil navrhuje kompromis. Výnosy z pokut dělit: část dát obcím, zbytek na opravu silnic a opatření pro bezpečnost provozu.

 

Tématické zařazení:

 » Doprava  

 » Aktuality