Jan Charouz testoval monopost F1 Renault: Byl to úžasný zážitek, je to auto z jiné planety - Sport - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Sport

Jan Charouz testoval monopost F1 Renault: Byl to úžasný zážitek, je to auto z jiné planety

Ikona

19. března 2010, 09.25 | LONDÝN | Český jezdec Jan Charouz poprvé v kariéře testoval monopost F1 týmu Renault, jehož se pro sezonu 2010 stal oficiálním testovacím a náhradním jezdcem. Závodník podle tiskové zprávy pro média po čtvrtečních testech na britském okruhu Silverstone neskrýval nadšení. Shakedown se vzhledem ke stavebním úpravám na britském okruhu odehrál na zkrácené verzi okruhu Silverstone National.

 

Dvaadvacetiletý Jan Charouz v jeho průběhu absolvoval s monopostem formule 1 Renault R29 celkem dvacet kol. „Byl to úžasný zážitek. V prvních deseti kolech jsem si především zvykal. V následujících pěti už jsem ale začal nacházet jistotu a posledních pět kol jsem už zajížděl naplno. Musím říct, že to byl super pocit. Před samotným shakedownem jsem nervózní nebyl, ale když mi začali volat lidé, aby mi pogratulovali, a ptali se, jak bude test formule 1 probíhat, přiznávám, že jsem trošku znervózněl. Nicméně v průběhu samotného testu ze mě nervozita okamžitě spadla a já se soustředil pouze na jízdu," tvrdil Jan Charouz, oficiální testovací a náhradní jezdec Renaultu.

„Co se týče srovnání s některým z monopostů, které jsem v průběhu své kariéry řídil, tak nejblíže je formuli 1 monopost GP2. Ale přímo srovnat se oba vozy nedají. Formule 1 je mnohem rychlejší, vyžaduje rychlejší reakce, má větší přítlak v zatáčkách. Je to skutečně auto z jiné planety. Na Silverstonu jsem se účastnil i několika schůzek s lidmi z týmu Renault F1 a řešili jsme také otázky propagace v médiích,“ dodal.

„Pro každého jezdce je možnost řídit vůz formule 1 důležitým milníkem v kariéře a velmi zvláštním momentem. Jan dostal tuto šanci a jeho přístup a zpětná vazba byly velice dobré. Šlo sice jen o shakedown loňského modelu, přesto bylo patrné, že má Jan dobrý cit pro auto. Jan získal cennou zkušenost, která jej bude motivovat k další práci na sobě samém v roli jednoho z našich rezervních jezdců,“ poznamenal pro změnu Eric Boullier, ředitel Renault F1 Teamu.

„Samozřejmě to neznamená, že Honza bude určitě v dohledné době jezdit formuli 1, ale věřím, že to pro něj byla obrovská zkušenost a snad také velké motivace, aby na sobě dál pracoval a udělal maximum pro to, aby se do světa formule 1 v budoucnu prosadil,“ konstatoval Antonín Charouz, jezdcův manažer.

Tématické zařazení:

 » Sport