Schumacher se vrací do kokpitu stáje F1 Ferrari - Sport - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Sport

Schumacher se vrací do kokpitu stáje F1 Ferrari

Ikona

29. července 2009, 22.39 | MARANELLO | Tým F1 Ferrari ve středu potvrdil, že sedminásobný mistr světa Michael Schumacher se vrací do jejího kokpitu. Zprávu přinesla agentura Reuters. Čtyřicetiletý Schumacher v týmu Ferrari nahradí zraněného Brazilce Felipeho Massu, pokud ovšem projde testem fyzické zdatnosti.

 

Němec ukončil kariéru na podzim 2006. Vicemistr světa Felipe Massa utrpěl frakturu lebky v sobotu v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska F1, když ho zasáhl letící úlomek z vozu Brawn GP krajana Rubense Barrichella. Podle lékařů bude Massa Ferrari chybět až do konce sezony.

"Ferrari má v úmyslu pověřit Michaela Schumachera řízením vozu Felipeho Massy na tak dlouhou dobu, dokud brazilský pilot nebude schopen znovu závodit," uvedla stáj v prohlášení. "Michael Schumacher ukázal dobrou vůli a v několika nejbližších dnech podstoupí zvláštní tréninkový program. Teprve pak bude možné potvrdit jeho start v mistrovství světa," dodala stáj.

"Dnes odpoledne jsem se sešel se Stefanem Domenicalim a Lukou di Montezemolem a společně jsme se rozhodli, že se připravím, abych mohl Felipeho nahradit," zmínil Schumacher schůzku se šéfem týmu Ferrari a jeho prezidentem. "Nejdůležitější ovšem je, že zprávy ohledně Felipeho jsou pozitivní. Přeju mu všechno nejlepší," dodal bývalý pilot Ferrari, který v barvách italské stáje získal pět ze svých sedmi titulů mistra světa.

"Je sice pravda, že kapitolu jménem F1 jsem už dávno uzavřel, ale také je pravdou, že z loajality k týmu nemohu ignorovat jeho nešťastnou situaci. A jako závodník se samozřejmě na tuhle novou výzvu moc těším," dodal Schumacher.

Stáji Ferrari jde o to, aby si zajistila alespoň třetí místo v Poháru konstruktérů, druhého špičkového pilota vedle Fina Kimiho Räikkönena proto nutně potřebuje. Ferrari míní také těžit ze svého systému zpětného získávání kinetické energie KERS, který by měl být výhodou v nadcházejících závodech ve Valencii, Spa, Monze a Singapuru.

Schumacher nový monopost F60 nikdy netestoval a ve voze F1 vlastně neseděl od dubna 2008. Oznámení přišlo sotva 24 hodin poté, co jeho manažer Willi Weber jednoznačně vyloučil možnost, že by Schumacher za Ferrari znovu závodil. "Ať už bude za volanem Ferrari ve Valencii sedět kdokoli, Michael Schumacher to nebude. Nejsem si stoprocentně jistý, jsem si jistý na 200 procent," řekl Webber v úterý.

"Tlak na něj by byl obrovský. Každý by čekal, že bude vyhrávat, ale on v tom autě ještě neseděl. Když Michael závodil, byl naprostý perfekcionista. V tomhle případě by ale o dokonalosti nemohla být řeč, to by byl spíš hazard. A to není Michaelův styl," dodal Weber.
Příštím závodem šampionátu je Velká cena Evropy, která se jede 23. srpna ve španělské Valencii. Právě okruh ve Valencii je jedním z mála v šampionátu, který Schumacher nezná, protože závody mistrovství světa se na něm jezdí teprve od loňského roku. Schumacherův návrat by mohl být pro pořadatele Velké ceny Evropy velkým přínosem, protože na comeback sedminásobného šampiona se přijede podívat velké množství fanoušků. Pro španělské příznivce by měl být navíc náplastí na nepříjemný fakt, že nejspíš neuvidí závodit svého domácího hrdinu Fernanda Alonsa, jehož tým Renault byl potrestán zákazem startu za nebezpečné počínání při Velké ceně Maďarska.

Schumacher se také poprvé na závodní dráze utká s úřadujícím mistrem světa Lewisem Hamiltonem z Velké Británie i svým krajanem Sebastianem Vettelem, který má přezdívku Baby Schumi a v Německu je považovaný za Schumacherova nástupce. Čtyřiadvacetiletý Hamilton i o dva roky mladší Vettel přišli do F1 až poté, co ji slavný Němec opustil.

Michael Schumacher je nejúspěšnější pilot v historii F1, získal sedm titulů mistra světa (2 x s týmem Benetton a 5 x s Ferrari) a vyhrál 91 závod. Svůj první titul pro Benetton získal v roce 1994 o jediný bod před Britem Damonem Hillem, o rok později jej obhájil. V sezoně 1996 začal závodit za stáj Ferrari, s níž vybojoval pět po sobě jdoucích titulů počínaje rokem 2000. Závodní kariéru v F1 ukončil na podzim roku 2006, od té doby pracuje ve stáji Ferrari jako její externí poradce a příležitostně závodí na motocyklech, v kategorii superbiků.

Tématické zařazení:

 » Sport