Posádka Charouz, Enge, Mücke vybojovala v závodě 1000 km Spa třetí místo - Sport - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Sport

Posádka Charouz, Enge, Mücke vybojovala v závodě 1000 km Spa třetí místo

Ikona

11. května 2009, 10.39 | SPA (BELGIE) | Tovární tým Aston Martin Racing vybojoval i při svém druhém startu v královské kategorii LMP1 v šampionátu Le Mans Series umístění na stupních vítězů. Posádka Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke po vítězství v Barceloně skončila v nedělním závodě 1000 km Spa třetí.

 

Úspěch týmu Aston Martin Racing podtrhli Darren Turner, Miguel Ramos a Harold Primat, kteří dojeli do cíle nedělního závodu v belgickém Spa pátí.

Vůz se startovním číslem 007, který pilotovali Charouz, Enge a Mücke, nemohl kvůli technické závadě absolvovat sobotní kvalifikaci. Navíc mechanici týmu Aston Martin Racing museli pracovat dlouho do noci, protože bylo nutné vyměnit motor vozu a připravit ho na nedělní šestihodinový závod.

Ten se jel na 143 kol a provázelo jej slunečné a teplé počasí. S vozem se startovním číslem 007 rozjížděl závod Stefan Mücke a po startu z boxové uličky znovu předvedl, jak rychlým jezdcem je a jak dobře se dokáže orientovat v silném provozu, který je pro závody Le Mans Series typický. Po hodině závodu se dokázal probít z posledního starovního místa na pátou pozici, když před ním kroužil týmový kolega Darren Turner.

Jan Charouz poté absolvoval druhý stint, který byl poznamenán několika haváriemi a výjezdy safety caru na trať. Dvě hodiny před koncem závodu vystřídal Jana Charouze za volantem Tomáš Enge. V tu chvíli se Aston Martin se startovním číslem 007 pohyboval na čtvrté pozici, ale liberecký závodník se postupně přibližoval jezdcům na prvních třech místech. Nakonec se taktickou jízdou dostal na stupně vítězů.

“Je pravda, že v posledních kolech jsem byl trochu pod tlakem,” rekapituloval Tomáš Enge v cíli. “Měli jsme jasné pokyny: čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans je blízko, proto nechceme riskovat poškození vozů. Na druhou stranu jsem samozřejmě stál o umístění na stupních vítězů. Proto jsem jel naplno, abych si udržel bezpečný náskok před čtvrtým vozem. Naštěstí se to podařilo. Od začátku jsem říkal, že problémy, které nás provázely v kvalifikaci, musíme hodit za hlavu a odvést dobrou týmovou práci."

Úspěšnou premiéru si prožili v šampionátu Le Mans Series i Erik Janiš a Filip Salaquarda. Oba byli v posádce společně se zkušeným nizozemským jezdcem Peterem Koxem a s vozem Lamborghini Murcielago GT-R obsadili v hodnocení třídy GT1 slibné druhé místo. Pro piloty týmu IPB Spartak Racing se jednalo o první zkušenost ve vytrvalostních závodech sportovních vozů.

Při debutu s automobilem kategorie GT1 se Češi adaptovali na novou techniku i na jízdu, a s vozem Lamborghini Murcielago GT-R z dílen rakouské společnosti Reiter Engineering svedli zajímavý duel o vítězství s Corvette C6R francouzské stáje Luc Alphand Aventures, která letos vítězství v Le Mans Series ve třídě GT1 obhajuje. Za Alphandem nakonec zaostali o jedno kolo, patří jim však primát v zajetí nejlepšího času na jedno kolo.

Výsledky závodu 1000 km Spa, Le Mans Series 2009:
1. Peugeot Total (vůz Peugeot 908 Hdi-FAP - posádka Minassian, Pagenaud, Klien) 143 kol, 2. Pescarolo Sport (Pescarolo Judd - Boulliion, Tinseau) + 27:622 sek., 3. Aston Martin Racing (Lola Aston Martin - Charouz, Enge, Mücke) – 1 kolo, 4. Team Oreca Matmut AIM (Oreca AIM - Panis, Lapierre) – 1 kolo, 5. Aston Martin Racing (Lola Aston Martin - Turner, Ramos, Primat) – 1 kolo.

Třída GT1: 1. Alphand Aventures (Corvette C6.R - Alphand, Goueslard, Clairay) 132 kol, 2. IPB Spartak Racing (Lamborghini Murcielago GT-R - Salaquarda, Kox, Janiš) 131 kol, 3. Jetalliance (Aston Martin DBR9 - Lichtner-Hoyer, Gruber, Muller) 113 kol.

Tématické zařazení:

 » Sport