Zajímavosti
Vánoce začnou v obchodech už začátkem října
Ikona
23. září 2010, 08.44 | ČESKÁ REPUBLIKA | Čeští obchodníci začnou s vánoční kampaní už začátkem října, vánočními hity podle nich budou 3D televize, hračky, kosmetika či vybavení pro sport a volný čas. Vyplývá to z odpovědí zástupců maloobchodních řetězců. Zatímco supermarkety Albert zahájí vánoční kampaň na přelomu října a listopadu, řetězec Billa začne s kampaní už 6. října vydáním vánočního katalogu s nabídkou elektroniky, vybavením do kuchyně, dětským zbožím, hračkami a dárkovými kazetami s alkoholem a kosmetikou.
„O Vánocích zaznamenáváme každoročně zvýšený zájem o cukrovinky a čerstvé potraviny určené na vánoční stůl. Tradičně velký zájem je také o speciální vánoční dárkové zboží,“ uvedla pro agenturu Mediafax Gabriela Bechyňská, mediální zástupce společnosti. Podle Bechyňské letos Billa očekává během vánočních svátků přibližně stejné tržby, jako v minulém roce.
Podle Lukáše Hory ze společnosti Ahold provozující supermarkety Albert a Hypernova většina spotřebitelů začíná s nákupy asi dva měsíce před Vánoci. Ahold pro letošní rok rozšířil sortiment potravin a hraček. U potravin očekává firma zvýšený zájem hlavně o luxusnější potraviny značky Albert Excellent. „Právě během vánočních svátků a Silvestra si zákazníci dopřávají pochutiny, které si během roku nekupují tak pravidelně,“ uvedl Hora.
Síť hypermarketů Globus očekává v předvánočním období zájem hlavě o elektroniku a interaktivní hračky. Podle marketingového ředitele společnosti Borise Malého očekává Globus velký zájem o 3D televize a mobilní telefony díky dlouhodobém poklesu cen a stále se rozšiřujícímu portfoliu produktů. Podobná je situace i v sortimentu hraček. Například robotické a interaktivní hračky budou letos daleko dostupnější. Jejich cena se totiž ve srovnání s loňským rokem snížila až o 20 procent.
Obchodníci ze supermarketů Interspar zase čekají zvýšený zájem o vybavení pro sport a volný čas, včetně oblečení pro zimní sporty. Společnost se podle jednatele Martina Ditmara zaměří také na speciální dárková balení a sortiment pro děti. Například stavebnice Lego chce firma svým stálým zákazníkům nabízet v rámci věrnostního programu se slevou až 50 procent.
„V našich hypermarketech pro zákazníky v předvánočním období obvykle připravujeme speciální katalogy s tipy na dárky. Patří sem například kosmetické balíčky, kuchyňský sortiment, výběr populárních a oblíbených dětských hraček, které zákazníci znají z televizních a tištěných reklam, nebo vlastní katalog pečení,“ uvedl Ditmar.
Síť Makro očekává v předvánočním období nárůst prodejů hlavně u potravin a profesionálního či poloprofesionálního vybavení do kuchyně. „Růst zájmu v těchto kategoriích očekáváme s ohledem na vzrůstající zájem o domácí vaření,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Romana Nýdrle. Všechny velkoobchody Makro podle Nýdrle již prošly úpravou prodejní plochy. Společnost posílila vybrané potravinářské kategorie včetně nabídky drogistického zboží.
Tématické zařazení:
Souhlasíte s přijetím eura?
42.2% |
||
| ||
27.6% |
||
| ||
15.6% |
||
| ||
14.6% |
||
|
Politika
-
- Síla jednotlivce je tou nejcennější zbraní proti nenávisti
- U příležitosti Světového dne Červeného kříže byl oceněn také český Senát
- První trojstranné jednání českého Senátu se Saskem a Bavorskem
- Miloš Vystrčil: Je zapotřebí být k sobě upřímní a více konat
- Premiér Petr Fiala na pracovní cestě v USA
- Více z rubriky politika