Nejdražšími značkami světa zůstávají Coca-Cola, IBM a Microsoft - Zajímavosti - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Zajímavosti

Nejdražšími značkami světa zůstávají Coca-Cola, IBM a Microsoft

Ikona

16. září 2010, 16.38 | LONDÝN | První tři místa v žebříčku světových značek roku 2010 obhájily Coca-Cola, IBM a Microsoft. Ve čtvrtek to uvedla agentura Ria Novosti s odkazem na žebřížek Best Global Brands 2010 mezinárodní poradenské firmy Interbrand. První místo patří obchodní značce největšího světového výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola. Hodnota značky se odhaduje na 70,452 miliardy dolarů (1,335 bilionu korun).

 

Na druhém místě je obchodní značka největšího producenta informačních technologií na světě, společnosti IBM, jejíž cena je 64,727 miliardy dolarů (1,227 bilionu korun). Třetí příčka patří Microsoftu, jehož značka se odhaduje na 60,895 miliardy dolarů (1,154 bilionu korun).

Hodnota "stříbrné" a "bronzové" značky přitom meziročně vzrostla o sedm procent, Coca-Coly jen o dvě procenta.

Do desítky lídrů patří také značky Google (43,557 miliardy dolarů, 825,449 miliardy korun), General Electric (42,808 miliardy dolarů, 811,254 miliardy korun), McDonald´s (33,578 miliardy dolarů, 663,367 miliardy korun), Intel (32,015 miliardy dolarů, 606,716 miliardy korun), Nokia (29,495 miliardy dolarů, 558,96 miliardy korun), Disney (28,731 miliardy dolarů, 544,481 miliardy korun) a HP (26,867 miliardy dolarů, 509,327 miliardy korun).

Letos z první desítky vypadla automobilka Toyota, hodnota její značky za poslední rok klesla o 16 procent na 26,192 miliardy dolarů (496,365 miliardy korun). Skončila na 11. místě.

Nejrychleji rostla hodnota značky společnosti Apple (o 37 procent), která skončila na 17. místě. Za ní je firma Google s růstem o 36 procent. Třetí nejrychleji rostoucí značku má kanadská BlackBerry (o 32 procent), která skončila na 54. místě.

Interbrand oceňuje světové značky podle řady kritérií. Zejména finanční výkazy společnosti musí být veřejně dostupné a třetina zisku musí pocházet ze zemí mimo tu, kde firma sídlí. Značka musí mít výrazný vliv na rozhodování spotřebitele při koupi. Příjmy firmy musí být vyšší než finanční a provozní náklady. Značka také musí mít širokou cílovou skupinu, informace o ní by měl mít velký počet potenciálních či skutečných zákazníků.

Tématické zařazení:

 » Zajímavosti