Majitel Novy má problémy na Slovensku - Zajímavosti - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Zajímavosti

Majitel Novy má problémy na Slovensku

Ikona

16. září 2010, 09.58 | BRATISLAVA | Pod ředitelem slovenské televize Markíza Václavem Mikou se houpe židle. Informoval o tom deník E15. Markíza, kterou ovládá vlastník Novy, firma CET 21, totiž v podzimní sezoně nepodává takové výkony, jak si majitelé z bermudské CME představují. Podle informací deníku E15 panuje v CET 21 se sledovaností a hospodářskými výsledky stanice velká nespokojenost již delší dobu. Jednou ze zvažovaných variant řešení jsou změny ve vrcholovém managementu Markízy.

 

Oficiální stanovisko se nepodařilo získat, mluvčí CET 21 Michaela Fričová včera nebrala telefon.

„Slovensko je velmi těžký trh. Sám o sobě neroste, má zpoždění za Českou republikou. Navíc vstupy pro výrobu programu jsou dražší nebo stejně drahé jako v Česku, přičemž trh je pouze třetinový. Třetím problémem je agresivní postup Jojky. Jde proti Markíze a posiluje lokální produkci. Celá situace bude o tom, jak dopadne letošní podzim,“ uvedl nedávno jednatel CET 21 Petr Dvořák.

Sestra Novy ale slovenské diváky s nákladnými podzimními novinkami příliš nepřesvědčila. Castingová soutěž Talentmania vede v souboji s Česko Slovensko má talent z nabídky TV Joj jen těsně. Český seriál ze světa módy Dokonalý svět nezaujal Slováky do té míry, že ho televize podle informací E15 stáhla.

Talentmania podle serveru mediálne.sk získala v neděli 12. září 816 tisíc diváků nad 12 let, Česko Slovensko má talent jen o 45 tisíc diváků méně. Podle měření PMT/TNT dosáhla minulý týden Markíza podílu na sledovanosti 30,6 procenta (mezitýdenní pokles o 1,3 procenta), konkurenční TV Joj pak 22,5 procenta (nárůst o jedno procento).

Další z novinek, seriál Dokonalý svět, na Slovensku odstartoval v pondělí 6. září a zaznamenal slabý podíl na sledovanosti okolo 17 procent. O týden později již Markíza nasadila film Diabolská svokra.

Naopak TV Joj, za kterou stojí skupina J&T, slavila relativní úspěchy. Diváci měli zájem například o kuchařský pořad Kapor na tortě nebo seriál Panelák. Míra sledovanosti během podzimu je důležitá pro vyjednávání kontraktů o prodeji reklamních časů na další rok.

Nepříznivý vývoj diváckého zájmu a prodeje reklamy se odrazil na výsledcích Markízy. Za první pololetí utržila 32,2 milionu eur, což meziročně představuje pokles více než o osm procent. Provozní výsledek před zdaněním a amortizací (OIBDA) skončil ve ztrátě 0,8 milionu eur. Loni za stejné období přitom byla Markíza v zisku 7,5 milionu eur.

Tématické zařazení:

 » Zajímavosti