České dráhy představily svůj nový supervlak - Aktuality - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Aktuality

České dráhy představily svůj nový supervlak

České dráhy představily svůj nový supervlak

11. dubna 2024, 10.35 | Česká republika - Do pomyslné výkladní skříně Českých drah přibyl nový vlak. Po pendolinech (20 let), railjetech (10 let) a InterJetech (2 roky) přijíždí ComfortJet. Ve srovnání s uvedenými bude nejpočetnější. První z 20 objednaných netrakčních jednotek představily ČD s dodavateli (Siemens/Škoda) v Praze, zatím v neúplném stavu bez řídicího a restauračního vozu.

 

„ComfortJet přitom nepomůže jen tam, kde bude přímo jezdit. V souvislosti s uvedením desítek nových vozů do provozu budeme pokračovat v postupném vyřazování starších vozů a jejich náhradou modernějšími typy s klimatizací, wifi a dalším vybavením, které budou uvolněny z linek nově provozovaných jednotkami ComfortJet,“ uvedl šéf Českých drah Michal Krapinec. Letos mají ČD obdržet a nasadit do provozu osm neúplných jednotek.

Přebírka první neúplné osmivozové soupravy (je řazen jeden koncový vůz 2. třídy navíc) se má uskutečnit v týdnu od 22. dubna. Dráhy chtějí nové vlaky nasadit do zkušebního provozu s cestujícími na spojení Bohumín – Ostrava – Praha, stát by se tak mohlo ještě koncem dubna, případně v první polovině května. Později (po převzetí prvních tří jednotek) budou zajíždět až do Františkových Lázní, v případě rychlého obdržení slovenských „papírů“ i na Slovensko. V srpnu by také mělo dojít k nasazení prvních jednotek ComfortJet v dočasném osmivozovém řazení na vlaky Berliner.

Postupně se ComfortJety budou objevovat také na vlacích mezi Prahou a Vídní. Svou maximální rychlost 230 km/h budou od počátku provozu využívat mezi Berlínem a Hamburkem, následně na nově budované trati Koralmbahn v Rakousku. Budou moci vyjet i na vysokorychlostní tratě v Česku, pokud nějaké během jejich životnosti vzniknou. České dráhy si u konsorcia Siemens Mobility/Škoda Group objednaly 20 devítivozových souprav ComfortJet v roce 2021. Kontrakt má hodnotu 12,5 miliardy korun.

První nasazení kompletní devítivozové jednotky v definitivní podobě České dráhy plánují na jaro 2025. Všech 20 objednaných souprav v kompletním složení by měly mít k dispozici v průběhu roku 2026. Turnusováno má být 17 souprav, tři budou záložní.

Zdroj: zdopravy.cz

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Doprava  

 » Kraje  » Praha  

 » Kraje  » Středočeský  

 » Kraje  » Liberecký  

 » Kraje  » Ústecký  

 » Kraje  » Karlovarský  

 » Kraje  » Plzeňský  

 » Kraje  » Jihočeský  

 » Kraje  » Vysočina  

 » Kraje  » Jihomoravský  

 » Kraje  » Zlínský  

 » Kraje  » Moravskoslezský  

 » Kraje  » Olomoucký  

 » Kraje  » Pardubický  

 » Kraje  » Královéhradecký