Aktuality
Inteligentní systém řízení dopravy v Hradci Králové již zčásti funguje
6. ledna 2022, 13.12 | Inteligentní systém řízení dopravy v Hradci Králové, který město začalo budovat loni v červenci, již zčásti ve zkušebním režimu funguje. Stavbaři zatím novými semafory osadili deset z 34 křižovatek určených k přestavbě. Nové semafory mají tři ze čtyř předělávaných přechodů pro chodce. ČTK to dnes řekla mluvčí magistrátu Kateřina Šmídová. Systém město vyjde na 229 milionů korun bez DPH a s jeho plným spuštěním se počítá v roce 2023.
Dosud pevně nastavená takzvaná zelená vlna, na kterou byli motoristé ve městě zvyklí, už nefunguje. Postupně ji nahrazuje nová zelená vlna reagující na aktuální intenzitu dopravy a potřeby průjezdu křižovatkami vozidel MHD a záchranářů. "Takto zkoordinované jsou od poloviny prosince semafory na hlavním tahu na silničním okruhu v úseku od Rašínovy třídy přes křižovatky s ulicemi V Lipkách a Gočárovou třídou až po křižovatku s třídou Karla IV. Jedná se tedy o celou Střeleckou ulici," uvedla mluvčí.
Ve Střelecké ulici už zkušebně funguje také noční režim světelné signalizace. Na silničním okruhu je zde v noci nastaven zelený signál na hlavním tahu. Jakmile detektor zaznamená vozidlo přijíždějící do křižovatky z boční ulice, semafor se přepne a umožní mu průjezd. Podobně to funguje ve Střelecké ulici v noci i ve dne na přechodech pro chodce, kde si však chodec semafor na zelenou musí přepnout stisknutím tlačítka sám.
Systém nové zelené vlny se bude postupně rozšiřovat i na další páteřní komunikace ve městě. V další fázi se počítá se sladěním semaforů na všech křižovatkách na Rašínově třídě, která je hlavní výpadovou silnicí z Hradce Králové na Pardubice a k dálnicích D11 a D35.
Nový systém by měl zvýšit plynulost a bezpečnost automobilové dopravy ve městě. Dopravu bude řídit tak, aby se netvořily kolony, například v ranní či odpolední špičce. U MHD bude systém preferovat vozidla se zpožděním. Součástí systému bude i modul na měření rychlosti aut a hlídání průjezdů křižovatek na červenou. Dodavatelem systému je firma Cross Zlín.
Cena za systém 229 milionů korun je včetně nákladů šestiletého provozu, servisu a dalších služeb. Město na pořízení systému získalo evropskou dotaci 157,8 milionu korun.
Zdroj: ČTK
Poslat článek
Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:
Souhlasíte s přijetím eura?
42.7% |
||
| ||
27.6% |
||
| ||
15% |
||
| ||
14.8% |
||
|
Politika
-
- První trojstranné jednání českého Senátu se Saskem a Bavorskem
- Miloš Vystrčil: Je zapotřebí být k sobě upřímní a více konat
- Premiér Petr Fiala na pracovní cestě v USA
- Senátní delegace na celoevropském business fóru podpořila české podnikatele
- Zákon o podpoře v bydlení přispěje k řešení bytové nouze
- Více z rubriky politika
Zajímavosti
-
- Radim Pařík obsazuje žebříčky bestsellerů s knihou „Empathetic Leadership“
- Z festivalových pódií přes červený koberec až do Rudolfina
- Adélka Hurníková: Nový Zéland si zachoval ráz nedotčené přírody
- Po třiceti letech na místě činu
- Navrhněte Osobnosti roku 2023 Ústeckého kraje
- Více z rubriky zajímavosti