Královéhradecký
Inteligentní systém řízení dopravy v Hradci Králové již zčásti funguje
6. ledna 2022, 13.12 | Inteligentní systém řízení dopravy v Hradci Králové, který město začalo budovat loni v červenci, již zčásti ve zkušebním režimu funguje. Stavbaři zatím novými semafory osadili deset z 34 křižovatek určených k přestavbě. Nové semafory mají tři ze čtyř předělávaných přechodů pro chodce. ČTK to dnes řekla mluvčí magistrátu Kateřina Šmídová. Systém město vyjde na 229 milionů korun bez DPH a s jeho plným spuštěním se počítá v roce 2023.
Dosud pevně nastavená takzvaná zelená vlna, na kterou byli motoristé ve městě zvyklí, už nefunguje. Postupně ji nahrazuje nová zelená vlna reagující na aktuální intenzitu dopravy a potřeby průjezdu křižovatkami vozidel MHD a záchranářů. "Takto zkoordinované jsou od poloviny prosince semafory na hlavním tahu na silničním okruhu v úseku od Rašínovy třídy přes křižovatky s ulicemi V Lipkách a Gočárovou třídou až po křižovatku s třídou Karla IV. Jedná se tedy o celou Střeleckou ulici," uvedla mluvčí.
Ve Střelecké ulici už zkušebně funguje také noční režim světelné signalizace. Na silničním okruhu je zde v noci nastaven zelený signál na hlavním tahu. Jakmile detektor zaznamená vozidlo přijíždějící do křižovatky z boční ulice, semafor se přepne a umožní mu průjezd. Podobně to funguje ve Střelecké ulici v noci i ve dne na přechodech pro chodce, kde si však chodec semafor na zelenou musí přepnout stisknutím tlačítka sám.
Systém nové zelené vlny se bude postupně rozšiřovat i na další páteřní komunikace ve městě. V další fázi se počítá se sladěním semaforů na všech křižovatkách na Rašínově třídě, která je hlavní výpadovou silnicí z Hradce Králové na Pardubice a k dálnicích D11 a D35.
Nový systém by měl zvýšit plynulost a bezpečnost automobilové dopravy ve městě. Dopravu bude řídit tak, aby se netvořily kolony, například v ranní či odpolední špičce. U MHD bude systém preferovat vozidla se zpožděním. Součástí systému bude i modul na měření rychlosti aut a hlídání průjezdů křižovatek na červenou. Dodavatelem systému je firma Cross Zlín.
Cena za systém 229 milionů korun je včetně nákladů šestiletého provozu, servisu a dalších služeb. Město na pořízení systému získalo evropskou dotaci 157,8 milionu korun.
Zdroj: ČTK
Souhlasíte s přijetím eura?
34.1% |
||
| ||
28.7% |
||
| ||
19.5% |
||
| ||
17.7% |
||
|
Politika
-
Veřejné slyšení v Senátu: Pro zdravou společnost je zásadní dlouhodobá podpora sportu
- Kancelář Senátu a NÚKIB posilují spolupráci v oblasti kybernetické a informační bezpečnosti
- Senátoři schválili 87 nominací na státní vyznamenání
- V Senátu o výsledcích prvního občanského parlamentu o médiích a demokracii
- Konference předsedů parlamentů EU: Trvající podpora Ukrajiny je nadále náš společný zájem
- Více z rubriky politika