Zlínský
K největšímu počtu dopravních nehod dochází za dobrého počasí
zdroj: archiv Metropolu
Zlín | Přestože se od roku 2013 Zlínský kraj posunul z 13. místa o jednu příčku, tedy na 12. pozici mezi čtrnácti českými a moravskými kraji, zůstává krajem s nejméně lichotivou statistikou dopravní nehodovosti. Proto...
vedení kraje bude pokračovat v opatřeních pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu daných Strategií silničního provozu Zlínského kraje na období 2012-2020. To je hlavní závěr, který vyplynul z jednání dopravních specialistů, zástupců měst s rozšířenou působností, autoškol, autodopravců a dalších zainteresovaných odborníků.
„Inventura tragických následků dopravních nehod v našem kraji je alarmující, ale zároveň je patrný obrat k lepšímu. Posunutí o jednu příčku v bilanci dopravní nehodovosti vnímáme jako dobrý signál. Chci ocenit práci dopravní police ve Zlínském kraji, která nám s uplatňováním Strategie bezpečnosti vydatně pomáhá, ale je samozřejmě ještě řada dalších oblastí, na které se musíme intenzivně zaměřit,“ řekl radní Jaroslav Kučera, zodpovědný za oblast dopravy. „Systematicky jednáme o modernizaci železničních přejezdů, hledáme dotační tituly pro zvýšení bezpečnosti a je nutné věnovat velkou pozornost výchově a osvětě, protože bez solidarity všech účastníků silničního provozu se neobejdeme,“ konstatoval radní.
Jak vyplynulo ze statistik vývoje dopravní nehodovosti ve Zlínském kraji v roce 2014, které zpracovali specialisté z Centra dopravního výzkumu, při dopravních nehodách v letech 2002-2014 na území Zlínského kraje zemřelo 612 osob a těžce zraněno bylo 2 856 osob.
V roce 2014 zemřelo na silnicích ve Zlínském kraji 33 osob a těžce zraněno bylo 184 osob.
Oproti minulosti se snížil počet nehod zapříčiněných rychlou jízdou, alkoholem za volantem nebo agresivní jízdou, což – jak zaznělo na dnešním jednání – lze jednoznačně přičíst práci dopravní policie ve Zlínském kraji. Paradoxně nejvíc nehod se děje za dobrého počasí, při plné viditelnosti a na suchých cestách. Kritickými úseky jsou zatáčky a křižovatky. V nejkritičtějších skupinách chování účastníků silničního provozu figurují na prvním místě děti, chodci, cyklisté, motocyklisté, mladí řidiči a senioři.
Velkým aktuálním tématem bezpečnosti silničního provozu jsou cyklisté versus chodci. „Tak, jak se rozšiřuje podíl cyklostezek a společných stezek pro chodce a cyklisty, vyvstává velký problém i zde,“ konstatoval Michal Janský, vedoucí odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Zlínského kraje.
Zdroj: Helena Mráčková
Souhlasíte s přijetím eura?
34.2% |
||
| ||
28.7% |
||
| ||
19.5% |
||
| ||
17.7% |
||
|
Politika
-
Kancelář Senátu a NÚKIB posilují spolupráci v oblasti kybernetické a informační bezpečnosti
- Senátoři schválili 87 nominací na státní vyznamenání
- V Senátu o výsledcích prvního občanského parlamentu o médiích a demokracii
- Konference předsedů parlamentů EU: Trvající podpora Ukrajiny je nadále náš společný zájem
- Oslavy Dne osvobození v hlavním městě
- Více z rubriky politika
Zajímavosti
-
Nebezpečná klíšťata se šíří Českem. Velcí kopytníci jejich počty snižují
- Láska kvete v každém věku
- Rozmanitost rostlin pomáhá ukládat uhlík do půdy, ale ne všude stejně
- Nejlepší studenti si odnesli slávu i hodnotné ceny
- Dům přírody Žďárských vrchů patří mezi neobjevené skvosty roku 2025
- Více z rubriky zajímavosti