Zlínský
K největšímu počtu dopravních nehod dochází za dobrého počasí
zdroj: archiv Metropolu
Zlín | Přestože se od roku 2013 Zlínský kraj posunul z 13. místa o jednu příčku, tedy na 12. pozici mezi čtrnácti českými a moravskými kraji, zůstává krajem s nejméně lichotivou statistikou dopravní nehodovosti. Proto...
vedení kraje bude pokračovat v opatřeních pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu daných Strategií silničního provozu Zlínského kraje na období 2012-2020. To je hlavní závěr, který vyplynul z jednání dopravních specialistů, zástupců měst s rozšířenou působností, autoškol, autodopravců a dalších zainteresovaných odborníků.
„Inventura tragických následků dopravních nehod v našem kraji je alarmující, ale zároveň je patrný obrat k lepšímu. Posunutí o jednu příčku v bilanci dopravní nehodovosti vnímáme jako dobrý signál. Chci ocenit práci dopravní police ve Zlínském kraji, která nám s uplatňováním Strategie bezpečnosti vydatně pomáhá, ale je samozřejmě ještě řada dalších oblastí, na které se musíme intenzivně zaměřit,“ řekl radní Jaroslav Kučera, zodpovědný za oblast dopravy. „Systematicky jednáme o modernizaci železničních přejezdů, hledáme dotační tituly pro zvýšení bezpečnosti a je nutné věnovat velkou pozornost výchově a osvětě, protože bez solidarity všech účastníků silničního provozu se neobejdeme,“ konstatoval radní.
Jak vyplynulo ze statistik vývoje dopravní nehodovosti ve Zlínském kraji v roce 2014, které zpracovali specialisté z Centra dopravního výzkumu, při dopravních nehodách v letech 2002-2014 na území Zlínského kraje zemřelo 612 osob a těžce zraněno bylo 2 856 osob.
V roce 2014 zemřelo na silnicích ve Zlínském kraji 33 osob a těžce zraněno bylo 184 osob.
Oproti minulosti se snížil počet nehod zapříčiněných rychlou jízdou, alkoholem za volantem nebo agresivní jízdou, což – jak zaznělo na dnešním jednání – lze jednoznačně přičíst práci dopravní policie ve Zlínském kraji. Paradoxně nejvíc nehod se děje za dobrého počasí, při plné viditelnosti a na suchých cestách. Kritickými úseky jsou zatáčky a křižovatky. V nejkritičtějších skupinách chování účastníků silničního provozu figurují na prvním místě děti, chodci, cyklisté, motocyklisté, mladí řidiči a senioři.
Velkým aktuálním tématem bezpečnosti silničního provozu jsou cyklisté versus chodci. „Tak, jak se rozšiřuje podíl cyklostezek a společných stezek pro chodce a cyklisty, vyvstává velký problém i zde,“ konstatoval Michal Janský, vedoucí odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Zlínského kraje.
Zdroj: Helena Mráčková
Souhlasíte s přijetím eura?
44% |
||
| ||
27.5% |
||
| ||
14.4% |
||
| ||
14.1% |
||
|
Politika
-
- Miloš Vystrčil: Je zapotřebí být k sobě upřímní a více konat
- Premiér Petr Fiala na pracovní cestě v USA
- Senátní delegace na celoevropském business fóru podpořila české podnikatele
- Zákon o podpoře v bydlení přispěje k řešení bytové nouze
- Miloš Vystrčil: Zambii považujeme za klíčového a spolehlivého partnera
- Více z rubriky politika
Zajímavosti
-
- Radim Pařík obsazuje žebříčky bestsellerů s knihou „Empathetic Leadership“
- Z festivalových pódií přes červený koberec až do Rudolfina
- Adélka Hurníková: Nový Zéland si zachoval ráz nedotčené přírody
- Po třiceti letech na místě činu
- Navrhněte Osobnosti roku 2023 Ústeckého kraje
- Více z rubriky zajímavosti