Na evropský trh by se mělo dostat "Ne tak mini" Mini - Auto - Český Metropol

Auto

Na evropský trh by se mělo dostat "Ne tak mini" Mini

Ikona

18. září 2010, 09.57 | MNICHOV | Mnichovská automobilka Bayerische Motoren Werke (BMW) by měla v sobotu na evropský trh vrhnout nový model známé značky Mini Countryman, kterým chce zaútočit na rodinný segment automobilového trhu. "Ne tak mini" Mini bude mít čtyři dveře a půjde o největší model populárních Mini. "Naším cílem je otevřít zcela nový trh," uvedl produktový manažer Mini Hans-Joachim Leonhardt. "Mladé rodiny s dětmi, mladí lidé s dobrým vztahem ke sportu, moderní lidé, ti všichni budou moci řídit Mini," dodal.

 

Nový Mini Countryman je součástí restrukturalizace celého portfolia značky Mini, kterou BMW zahájila v roce 2001 poté, co prodala nevýdělečnou MG Rover Group. Od té doby BMW prodala 1,7 milionu vozů Mini, což mnichovské automobilce pomohlo v přilákání klientů, kteří si později mohou koupit dražší vůz značky BMW.

"BMW vyráběla vozy Mini v posledních deseti letech s velkým úspěchem, ale je potřeba ho vyvíjet," uvedl Stefan Bratzel, ředitel Centra pro automobilový průmyslu Univerzita aplikovaných věd v německém Bergisch-Gladbachu. "Značka Mini vždycky udávala trendy a oslovovala post-materialistické davy. Problém s těmito klienty je ale ten, že jsou poměrně netrpěliví a velmi rychle a často mění své oblíbené produkty," dodal.

Cena nového Mini Countryman bude začínat na 20 200 eur (cca 502 tisíc korun). Běžný faceliftovaný Mini bude stát i nadále 15 550 eur (cca 386 500 korun). Vedení firmy počítá s tím, že nový Countryman vykáže až 20 procent tržeb z prodeje vozů značky Mini.

Podle Leonhardta bude mezi hlavní konkurenty vozu patřit škodovácký Yeti nebo Volkswagen Golf.

Na americký trh by se měl nový Mini dostat až na počátku příštího roku a na čínský trh, který má podle Leonhardta nejvyšší růstový potenciál, přijde až v následujících letech.

Tématické zařazení:

 » Auto