Auto
VW Brouk: Jak udělat z vraku unikátní vůz
foto archiv
Praha | Vychází kniha, která popisuje renovaci nejstaršího dochovaného sériově vyrobeného Volkswagen Brouka na světě. Letos je to přesně 30 let, kdy se český nadšenec do veteránů Ondřej Brom poprvé setkal s vrakem, který si později koupil a léta mu vracel jeho původní podobu.
Vlastník unikátního vozu věří, že jeho kniha pomůže nadšencům identifikovat další vzácné vozy a poslouží také jako návod těm, kteří se sami chystají pustit do renovace historického automobilu. V první řadě se ale čtenáři mohou těšit na poutavý příběh legendárního Brouka, který započal ve 40. letech minulého století a díky Bromovi dosud brázdí silnice.
Velkoformátová kniha vychází v českém a anglickém jazyce. Zájemci ji mohou pořídit na Kickstarteru, kde v těchto dnech startuje kampaň.
Ve středu 2. listopadu 1941 byl v továrně VW v tehdejším Fallerslebenu dokončen vůz KdF Typ 60L. Na karoserii bylo vyraženo číslo 20 a do tehdejší obdoby technického průkazu výrobce uvedl, že jde o obsah motoru 985 ccm. Brouka obdržel darem významný berlínský skladatel Paul Lincke. K 75. narozeninám mu jej věnoval nacistický režim, který Linckeho vyzdvihoval do výšin.
„Důvodem vydání této knihy je upřímně bez jakéhokoliv zatajování věcí a skutečností vyprávět doposud objevenou historii Linckeho vozu a popsat jeho technické detaily, které takto otevřeně a celistvě doposud nikdo nepublikoval,“ říká Ondřej Brom.
Na sociální síti facebook.com/KdF41 je možné sledovat videorozhovory s týmem podílejícím se na renovaci vozu a také s dalšími významnými sběrateli automobilů KdF. Nadšenci do veteránů tam najdou i další odkazy na akce či publikace související s tématem, které je zajímá.
Technické informace:
Model: KdF-Wagen
Typ: 60L (sedan)
Datum výroby: 2. 11. 1941
Obsah motoru: 985 ccm
Typ motoru: 4taktní, s protilehlými válci
Výkon motoru: 23,5 PS
Chlazení: vzduchem
Vrtání: 70 mm
Zdvih: 64 mm
Kompresní poměr: 1 : 5,6
Karburátor: Solex 26 VFI
Točivý moment: 63 Nm při 1800 ot./min.
Spotřeba: 6,5 l / 100 km
Spojka: suchá jednolamelová
Převodovka: 4 rychlosti vpřed a zpátečka
Stálý převod: 1 : 4,43
Odpružení: torzní tyče
Brzdy: mechanické na 4 kola
Nádrž: objem 25 l
Baterie: 6 V / 75 Ah
Kola: 3“ × 16“
Pneumatiky: 4,5“ × 16“
Maximální rychlost: 95–100 km/hod.
Hmotnost: 650 kg
Původní cena: 990 Reichsmark
Zdroj: Metropol
Tématické zařazení:
» Auto
Poslat článek
Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:
Souhlasíte s přijetím eura?
42.7% |
||
| ||
27.6% |
||
| ||
15% |
||
| ||
14.8% |
||
|
Politika
-
- První trojstranné jednání českého Senátu se Saskem a Bavorskem
- Miloš Vystrčil: Je zapotřebí být k sobě upřímní a více konat
- Premiér Petr Fiala na pracovní cestě v USA
- Senátní delegace na celoevropském business fóru podpořila české podnikatele
- Zákon o podpoře v bydlení přispěje k řešení bytové nouze
- Více z rubriky politika
Zajímavosti
-
- Radim Pařík obsazuje žebříčky bestsellerů s knihou „Empathetic Leadership“
- Z festivalových pódií přes červený koberec až do Rudolfina
- Adélka Hurníková: Nový Zéland si zachoval ráz nedotčené přírody
- Po třiceti letech na místě činu
- Navrhněte Osobnosti roku 2023 Ústeckého kraje
- Více z rubriky zajímavosti