Auto
Představil se nový Citroën C1 - Dospěl a je zábavný
zdroj: Manfred Strnad
Kolín | Francouzská automobilka Citroën vyrábějící svůj nejmenší model C1 v kolínské továrně TPCA společně s příbuznými vozy značek Peugeot a Toyota přichází na trh s novou – mnohem vyspělejší verzí...
„Cé jedničky“. Již krátké svezení v městském provozu v rámci novinářské prezentace ukázalo nejzásadnější přednosti modelu C1 oproti předchozí generaci – podvozek dává řidiči daleko větší pocit jistoty v zatáčkách, mnohem lépe filtruje nerovnosti vozovky a celková úroveň zpracování snese nyní srovnání s auty o třídu výše.
Pokud vlastníte, nebo jste se někdy svezli v Citroënu C1, Peugeotu 107 nebo Toytotě Aygo, získali jste nejspíš pocit, že řídíte okapotovanou motokáru. Drnčivý zvuk motoru a jeho vibrace se přenášely do celého vozu, který řidiči každou přehlédnutou díru v asfaltu „pěkně osladil“. Vždyť je to jen malé auto do města! Zaznělo občas z úst zastánců této pojízdné „nákupní tašky“. Rázem je všechno jinak! S novou C1 se klidně můžete vydat i na delší cestu - auto je pohodlné a současně pevné při jízdě v zatáčkách. Díky novým příčným stabilizátorům zadní nápravy a dalším technickým vylepšením se můžete do zákruty pustit málem se sportovní vervou – auto drží řidičem zvolenou stopu jen s minimálním náklonem a celkové chování vozu s pohonem kol přední nápravy je překvapivě neutrální. Citroën C1 přitom pořád měří na délku pouhých 3,46 m, což je hodnota ocenění hodná zejména při parkování. Ve městě se cení i malý poloměr otáčení.
Při delších jízdách s C1 může vadit jediné – zavazadlový prostor sice narostl na objem 196 litrů a při sklopení zadních opěradel dokonce na 780 litrů, ale na dovolenou čtyřčlenné rodiny je to pochopitelně stále málo. Citroën C1 však nemíří tak vysoko. Pořád se jedná především o městský vůz – pokud ho však využijete ve dvojici – zvládne přepravu se zavazadly i na větší dovolenou.
Zástupci českého zastoupneí automobilky při prezentaci prozradili, že dosavadním typickým zákazníkem modelu C1 byl postarší manželský pár. Atraktivita nové C1 – především verze se stahovací střechou – může statistiky pořádně narušit. Silnější verze benzínového agregátu 1,2 o výkonu 82 koní umí s C1 pořádně „zacvičit“ a malé „kabrio“ je i díky přívětivému vzezření přední masky a zajímavému interiéru hodně sympaticky naladěné auto schopné oslovit široké spektrum zákazníků od mladých studentek přes matky v domácnosti (druhé auto do rodiny) až po osvědčenou klientelu postarších párů. Pokud míříme k úsporám – je k dispozici litrový motor o výkonu 68 koní s normovanou spotřebou 3,8 l/100 km. Ta se v reálném provozu nejspíš zvedne podobně jako u každého jiného automobilu, ale s C1 se určitě dá bez cílené koncentrace jezdit pod pět litrů.
Zdroj: ctk.cz
Souhlasíte s přijetím eura?
42.8% |
||
| ||
27.6% |
||
| ||
14.9% |
||
| ||
14.7% |
||
|
Politika
-
- První trojstranné jednání českého Senátu se Saskem a Bavorskem
- Miloš Vystrčil: Je zapotřebí být k sobě upřímní a více konat
- Premiér Petr Fiala na pracovní cestě v USA
- Senátní delegace na celoevropském business fóru podpořila české podnikatele
- Zákon o podpoře v bydlení přispěje k řešení bytové nouze
- Více z rubriky politika
Zajímavosti
-
- Radim Pařík obsazuje žebříčky bestsellerů s knihou „Empathetic Leadership“
- Z festivalových pódií přes červený koberec až do Rudolfina
- Adélka Hurníková: Nový Zéland si zachoval ráz nedotčené přírody
- Po třiceti letech na místě činu
- Navrhněte Osobnosti roku 2023 Ústeckého kraje
- Více z rubriky zajímavosti