Nový kombík Peugeotu vyzývá Octavii - Auto - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Auto

Nový kombík Peugeotu vyzývá Octavii

zdroj: Peugeot

Paříž | Francouzská značka Peugeot se modelem 308 SW vrací ke klasickému tvaru kombi. V loňském roce získal Peugoet 308 evropský titul auto roku, nyní přichází na český trh jeho větší a praktičtější variata...

 

308 SW se základním objemem kufru 610 litrů. Vytváří tím přímou konkurenci Škodě Octavii, která tradičně patří ve své třídě k vozům s největším zavazadlovým prostorem. Peugeot 308 sází v nejnovější generaci na umírněný a elegantní design, který s vysokou pravděpodobností nezestárne tak rychle jako některé divoké kreace přicházející zejména z Asie.

Peugoet 308 SW je výrazně delší než krátký hatchback – délkou 4,58 m podstatně přesahuje nižší střední třídu, kam oficiálně patří. Vnitřní prostor kombíku narostl díky  rozvoru prodlouženému o 11 centimetrů. Za sebe si  mohou pohodlně sednout i dva dlouháni. Objemný kufr praktického pravidelného  tvaru bez výčnělků je v průměru 106 cm široký a od víka kufru po zadní opěradla měří 107 cm. Po sklopení zadních pěradel se získá zcela rovná požná plocha a základní objem zavazadelníku vzroste na 1660 litrů, což je hodnota schopná konkurovat i vozidlům o kategorii vyšším.

Pohon Peugeotu 308 SW obstarají buď tradičně úsporné turbodiesely, nebo benzínové motory, z nichž pozornost vzbuzují zejména nové tříválce objemu 1,2 litru. V krátké testovací jízdě bylo možné vyzkoušet silnější variantu motoru 1,2 THP o výkonu 96 kW/130 k s maximem točivého momentu 230 Nm, který je k dispozici již při 1750 otáčkách za minutu. Malý přeplňovaný tříválec se akusticky i dynamikou projevuje jako turbodiesely. S Peugeotem 308 SW dokáže „pěkně cvičit“. Odpovídá tomu i sportovně naladěný podvozek, který podrží vůz v požadovaném směru i při hodně svižné jízdě na úzkých a křivolakých okreskách. Přestože má Peugeot 308 SW plnit především  úlohu pohodlného rodinného kombi, nezklame ani řidiče, kteří si chtějí jízdu užít. Motor je doplněný šestistupňovou převodovkou.

Slabší a levnější varianta přeplňovaného benzínového tříválce dává výkon 110 koníc, což zcela jistě postačí k běžnému pohodovému tempu. Naftové agregáty 1,6 BlueHDi vykazují hodnoty 100 a 120 koní, přičemž slabší verzi doplňuje pětistupňová převodovka. Vrcholem nabídky je zatím motor 2,0 BlueHDi o výkonu 150 koní. V základní výbavě Access se dá Peugeot 308 SW pořídit za cenu těsně pod čtyři sta tisíc. Ve standardní výbavě má klasické otočné ovladače, zatímco vyšší výbavy disponují komplikovaným dotykovým displejem, jehož ovládání odvádí řidičovu pozornost od nejpodstatnejší činnosti – řízení auta!

Zdroj: Manfred Strnad

zdroj: Peugeot

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Zajímavosti  

 » Auto