Tři historické vozy Ferrari září v Národním technickém muzeu - Auto - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Auto

Tři historické vozy Ferrari září v Národním technickém muzeu

zdroj: ifaster.cz

Praha | Tři historické vozy Ferrari poprvé září v Národním technickém muzeu v Praze. Stalo se tak při příležitosti druhého ročníku výstavy Concours d’Elegance na zámku Loučeň 2013 - vozy Ferrari 125S, Ferrari...

 

250GT/E a monopost F12001 jsou k obdivu motoristickým nadšencům v dopravní hale do 23. května. Dva byly zapůjčeny z muzea této firmy v Modeně.
    Prezident této italské firmy Luca di Montezemolo během své krátké návštěvy Prahy dohodl s generálním ředitelem Národního technického muzea Karlem Ksandrem a ředitelem českého zastoupení Ferrari Scuderia Praha Robertem Perglem zapůjčení těchto tří unikátních vozů. Následně budou vystaveny 25. a 26. května na zámku Loučeň u Mladé Boleslavi.
    Vůz Ferrari 125S z roku 1947 napsal vůbec první kapitolu v bohaté historii vozů se vzpínajícím se hřebcem ve znaku. Dvanáctiválcový motor tehdy dával výkon 115 koní.
    Šedý vůz Ferrari 250GT/E vyrobený v 60. letech pochází ze sbírky Umberta Camelliniho, několikanásobného vítěze prestižních světových automobilových výstav jako Concorso Villa D'Este.
    Monopost F12001 byl součástí unikátní dominance Ferrari na přelomu tisíciletí, když do Maranella přinesl jak jezdecký, tak i konstruktérský titul ve formuli 1. Jezdcem tohoto vozu byl závodník Rubens Barichello i Michael Schumacher. Jeho cenu dnes odborníci odhadují na 1,1 milionů eur (tzn. více než 30 milionů korun bez DPH).
    "Je to historická chvíle," glosoval výstavu těchto unikátů Ksandr na dnešní tiskové konferenci. Podle něj zaujmou všechny "kluky od šesti do sta let".
    Italský výrobce luxusních sportovních vozů Ferrari chce letos omezit prodej pod 7000 aut, aby zachoval exkluzivitu značky. Loni firma prodala 7318 vozidel. Obrat má firmě udržet divize motorů, která je dodává do vozů značky Maseratti. Obě značky vlastní italská automobilka Fiat.
    Druhý roční Concours d’Elegance pokračuje ve spolupráci Národního technického muzea, Chateau Loučeň u Mladé Boleslavi a Ferrari Classiche. Národní technické muzeum tam představí unikátní vůz Tatra 80 z roku 1935, který patřil prvnímu československému prezidentovi Tomáši Garrigue Masarykovi. V zámeckém parku budou prezentovány další unikátní vozy nejen z produkce Ferrari, ale také od dalších známých výrobců z celého světa.
    Národní technické muzeum patří mezi nejstarší evropská technická muzea. Vlastní mimořádně kvalitní automobilovou sbírku, která dokumentuje vývoj oboru na území České republiky, a to nejen automobily domácí výroby, ale i zahraničními vozy, které k nám byly dovezeny a provozovány. Značka Ferrari však spoluvytváří obraz domácího motoristického života až v posledních letech, ve sbírce NTM proto není zastoupena.
    "Tyto automobily u nás nikdy nebyly provozovány, půjde tedy o jakési krátkodobé nakouknutí do ciziny, bezpochyby výjimečné a exkluzivní," komentoval to vedoucí oddělení silniční a lodní dopravy Národního technického muzea Petr Kožíšek. Podle Roberta Pergla je v současné době v Česku na 500 vozů Ferrari. Roční přírůstek činí 70 až 80 kusů.

 

zdroj: www.ctk.cz

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Auto  

 » Zajímavosti