Rozhodnutí nového ministra dopravy naštvalo statisíce lidí! - Politika - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Politika

Rozhodnutí nového ministra dopravy naštvalo statisíce lidí!

Praha I Nový ministr dopravy Vladimír Kremlík je trnem v oku milionům obyvatelům obcí, kudy vedou silnice II. a III. třídy i představitelům krajů. Důvodem je prosazování zpoplatnění mýta i na silnicích I. třídy, což může způsobit stamilionové škody!

 

To, co slíbil předchůdce Dan Ťok, Kremlík zrušil. Může se tedy stát, že těžké nákladní soupravy budou ještě více ničit komunikace nižších tříd. Ťok se přitom opíral o podporu premiéra Andreje Babiše, který nulovou sazbu slavnostně vyhlásil loni začátkem října při zahájení stavby D11 u Hradce Králové. Kremlík ale otočil a nabídl krajům kompenzace.

 

V praxi by to vlastně znamenalo: necháme ničit stovky kilometrů silnic, aby byla dodržena dohoda kvůli tendru a my vám za to pošleme peníze. S tím ale starostové ani krajští reprezentanti nesouhlasí!

 

„Rozšíření mýta na dalších silnicích I. třídy se nevyhneme. Nulová sazba by zpochybnila tendr,“ uvedl ministr Vladimír Kremlík s tím, že o tom informuje Svaz měst a obcí a současně navrhne kompenzační opatření.

 

Objíždění mýta přes zákazy musí též bránit policie,“ uvedl ministr pro Českou televizi. Jenomže to je podle představitelů obcí i krajů nesmysl. „Pan ministr se prostě zbláznil! On nevidí, jak už teď si krátí kamiony cestu přes silnice 2. a 3. třídy? Jak se tu ničí komunikace, které se opravovaly. Vždyť ministerstvu dopravy trvá roky, než osadí i hloupé tabule -  jednosměrky, jako upozornění na nájezdy na dálnice a obchvaty, natož aby pomohla s tím, aby přes úzké silnice nejezdily kolosy,“ rozčílil se jeden ze starostů ze středních Čech, který má za to, že nový ministr jde na ruku kamionové lobby.

 

Podmínka rozšíření zpoplatněné sítě o 900 kilometrů „jedniček“, kdy jde hlavně o hlavní tahy, například z Hradce Králové na severní Moravu nebo z Českých Budějovic na Brno se rovněž ukázala jako nejspornější v miliardovém tendru na nového dodavatele a provozovatel mýtného systému.

 

V tendru na mýto zvítězilo konsorcium SkyToll/CzechToll se satelitní technologií, kterou nakonec nabídli i ostatní tři účastníci soutěže včetně Kapsche. Dnes se mýtné vybírá mikrovlnnou technologií zhruba na 1450 kilometrech komunikací, z toho aktuálně připadá na „jedničky“ 200 kilometrů.

 

Podobně Kremlík nedávno zrušil Ťokovo rozhodnutí, podle kterého mělo převzít investice do vodních cest ministerstvo zemědělství.

 

Pokud se pan ministr Kremlík a další jeho kolegové na ministerstvu dopravy neprobudí a nebudou koukat jen na peníze z mýta, ale i na peníze potřebné na opravy takových zničených silnic, budeme klidně i bojkotovat průjezd takových kolosů tam, kde nemají co dělat,“ uvedl další z představitelů obce v Jihočeském kraji.

Zdroj: Metropol / foto: archiv

Stovky kamionů budou kvůli Kremlíkovi možná jezdit po silnicích 2. a 3. třídy a ničit je!

Tématické zařazení:

 » Politika