Cestování
Cestovní kanceláře letos prodaly V ČR přes dva miliony zájezdů
zdroj: archiv Metropolu
PRAHA | České cestovní kanceláře a agentury letos prodaly přes dva miliony zájezdů, tedy stejně jako loni. Přes polovinu zájezdů si Češi koupili na internetu. Vyplývá to z údajů Asociace českých cestovních kanceláří...
a agentur (AČCKA). Tržby za prodané zájezdy letos klesly o dvě až tři procenta.
"Pokles celkových tržeb byl způsoben především vysokými slevami prodejů 'first minute' na jaře 2012 a 'last minute' v průběhu léta. Doprodej letní sezóny v září a říjnu probíhal velmi pozitivně, cestovní kanceláře tak doprodaly takřka všechny nasmlouvané kapacity," řekla ČTK mluvčí asociace Kateřina Petříčková. Loni cestovní kanceláře prodaly 2,09 milionu zájezdů.
V posledních letech výrazně růste prodej zájezdů do destinací v dojezdové vzdálenosti autem či autobusem, jako jsou Chorvatsko, Slovensko a Itálie. Prodej leteckých zájezdů stagnuje, na celkovém počtu zahraničních pobytů se podílí z 35 procent.
Podle AČCKA na celém trhu nenastaly v letošní letní sezóně žádné zásadní změny. Blízké destinace, a tedy i levnější zájezdy, se těší stále větší oblíbenosti. Autobusové zájezdy či pobyty s vlastní dopravou se tak letos prodávaly velmi úspěšně. Češi si sice letní dovolenou v zahraničí stále dopřávají, více ale hledí na cenu zájezdu.
Meziročně vzrostl zájem o Bulharsko, Tunisko (vzhledem k loňským nepokojům) a Černou Horu o více než deset procent. Stejný zájem jako loni byl letos o dovolenou v Chorvatsku, Itálii, Turecku, Řecku a Španělsku.
"K nepatrnému poklesu došlo u zájezdů do Egypta vzhledem k výraznému mediálnímu tlaku během sezóny na destinace na Sinajském poloostrově. Nicméně například egyptské letovisko Marsa Alam zažilo letos enormní nárůst zájmu Čechů okolo 45 procent a tak vykompenzovalo pokles cestujících na Sinajský poloostrov do středisek Šarm-al Šajch a Taba," uvedla Petříčková.
Češi nejčastěji jezdili na osmidenní pobytový zájezd. Výrazně vzrostl zájem o stravování formou all inclusive. Největší zájem byl o ubytování v čtyřhvězdičkových hotelech, klesá zájem o nejlevnější ubytování ve studiích a apartmánech.
Průměrná cena prodaného zájezdu do zahraničí letos byla 11.400 Kč, stejně jako loni. Čím dál víc lidí kupuje zájezd na internetu, letos roce se tak prodalo rekordních 52 procent všech zájezdů (1,09 milionu), což znamená meziroční nárůst o 39 procent. Například v USA a v západní Evropě se prodává přes internet přibližně 60 až 70 procent všech zájezdů. Last minute zájezdů si lidé koupili během léta přibližně 850.000 v hodnotě devíti miliard korun. Šlo o 40 procent všech zájezdů prodaných v ČR.
zdroj: https://www.ctk.cz/
Souhlasíte s přijetím eura?
43.1% |
||
| ||
27.5% |
||
| ||
14.8% |
||
| ||
14.6% |
||
|
Politika
-
- Miloš Vystrčil: Je zapotřebí být k sobě upřímní a více konat
- Premiér Petr Fiala na pracovní cestě v USA
- Senátní delegace na celoevropském business fóru podpořila české podnikatele
- Zákon o podpoře v bydlení přispěje k řešení bytové nouze
- Miloš Vystrčil: Zambii považujeme za klíčového a spolehlivého partnera
- Více z rubriky politika
Zajímavosti
-
- Radim Pařík obsazuje žebříčky bestsellerů s knihou „Empathetic Leadership“
- Z festivalových pódií přes červený koberec až do Rudolfina
- Adélka Hurníková: Nový Zéland si zachoval ráz nedotčené přírody
- Po třiceti letech na místě činu
- Navrhněte Osobnosti roku 2023 Ústeckého kraje
- Více z rubriky zajímavosti