Cestování
Češi jsou spokojeni s tuzemskými rekreačními oblastmi a rádi se do nich vracejí
ČESKÁ REPUBLIKA | Čeští turisté jsou spokojeni s rekreačními destinacemi v ČR a rádi se do míst svých dovolených vracejí. Ve středu o tom informovala prostřednictvím výsledků svého šetření agentura CzechTourism. O dalším návratu do místa dotazování uvažovalo celkem 88 procent respondentů v turistických regionech.
Téměř polovina dotazovaných uvedla, že jsou s rekreační oblastní velmi spokojeni. Klíčovým faktorem ovlivňující spokojenost návštěvníků jsou především ubytovací služby. Negativně domácí turisté hodnotili především cenovou úroveň služeb a oblasti týkající se dopravy a parkovacích míst.
„Je to pro nás potěšující zjištění. Opakovaná návštěva turisty v regionu je jedním z našich cílů v oblasti domácího i příjezdového cestovního ruchu. Z výsledků průzkumu vyplývá, že hlavní roli sehrává neustále se zvyšující kvalita služeb v regionech,“ okomentoval výsledky průzkumu generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Nejlépe byly hodnoceny regiony Jižní Morava, Šumava a Jižní Čechy. Mezi slabší regiony v tomto ohledu patřily Střední Čechy, Severní Morava a Slezsko.
Návštěvníci a turisté obvykle v ČR za jeden den utratí částku v rozmezí 200 až 1 000 korun (70 %). Stravování v restauračních zařízeních během dovolené je pro české turisty jako již tradičně běžnou záležitostí (80 %).
Převažujícím důvodem návštěvy českých destinací v zimě je turistika a sport. Ve srovnání s loňským rokem však podíl lyžování a zimních sportů poklesl o osm procentních bodů na 28 procent. Naopak podíl pěší turistiky vzrostl z 29 na 33 procent a podíl poznávací turistiky z 34 na 40 procent. Za nejlákavější lyžařskou destinaci označili dotazovaní Českolipsko a Jizerské hory.
Při rozhodování o návštěvě destinace používají Češi jako hlavní informační zdroj internet, zejména webové vyhledavače. Významnou roli hrají také informace a doporučení od přátel a známých.
Nejefektivnějším marketingovým kanálem se podle průzkumu ukázala být internetová a venkovní reklama. Ty dohromady zasáhly 41 procent návštěvníků. Necelá polovina turistů uvedla, že zaregistrovala televizní reklamní kampaň “Dovolená v Česku – to letí“. Přibližně stejná část dotázaných (47 %) také rozeznala konkrétní spoty.
Nejefektivnějším marketingovým kanálem se podle průzkumu ukázala být internetová a venkovní reklama. Ty dohromady zasáhly 41 procent návštěvníků. Necelá polovina turistů uvedla, že zaregistrovala televizní reklamní kampaň “Dovolená v Česku – to letí“. Přibližně stejná část dotázaných (47 %) také rozeznala konkrétní spoty.
Hlavním trendem tuzemské turistiky se za poslední roky stal nárůst vícedenních pobytů na tři až sedm nocí. Na atraktivitě také získává péče o fyzickou a duševní kondici. Turisté uvádějí, že jejich pobyt v regionu na den a osobu je v posledních dvou letech dražší než v roce 2010.
Poslat článek
Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:
Souhlasíte s přijetím eura?
42.7% |
||
| ||
27.7% |
||
| ||
14.9% |
||
| ||
14.7% |
||
|
Politika
-
- První trojstranné jednání českého Senátu se Saskem a Bavorskem
- Miloš Vystrčil: Je zapotřebí být k sobě upřímní a více konat
- Premiér Petr Fiala na pracovní cestě v USA
- Senátní delegace na celoevropském business fóru podpořila české podnikatele
- Zákon o podpoře v bydlení přispěje k řešení bytové nouze
- Více z rubriky politika
Zajímavosti
-
- Radim Pařík obsazuje žebříčky bestsellerů s knihou „Empathetic Leadership“
- Z festivalových pódií přes červený koberec až do Rudolfina
- Adélka Hurníková: Nový Zéland si zachoval ráz nedotčené přírody
- Po třiceti letech na místě činu
- Navrhněte Osobnosti roku 2023 Ústeckého kraje
- Více z rubriky zajímavosti