Nákup letního zájezdu v zimě je výhoda i hazard - Cestování - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Cestování

Nákup letního zájezdu v zimě je výhoda i hazard

ČESKÁ REPUBLIKA | Stále více Čechů nakupuje zájezdy dlouhou dobu před termínem odjezdu. Výhodou bývá nízká cena, rizikem však na druhou stranu je, nemůže-li zákazník odcestovat. Ve čtvrtek na to upozornil spotřebitelský časopis dTest.

 

U first minute zájezdů existuje vyšší pravděpodobnost, že se během dlouhých měsíců po objednání zájezdu přihodí nějaká nepředvídatelná událost jako neklid v cílové destinaci, ztráta zaměstnání, nemoc, úraz či dokonce úmrtí v rodině. Peníze zákazníka pak často mizí v rámci úhrady stornopoplatků.

Proti nim je sice možné uzavřít pojištění, je však třeba mít na paměti, že pojištění často chrání finance jen z části nebo dokonce vůbec, zvláště uplatní-li pojišťovna některou z výluk. Jak časopis uvádí, tak například u pojišťovny AXA plnění zákazník nedostane, pokud úraz či nemoc, pro kterou nemůžete odcestovat, nevyžaduje hospitalizaci. Česká pojišťovna podle dTestu zase neplní, pokud zjistí, že pojistník nevykonával výdělečnou činnost nepřetržitě 12 měsíců před sjednáním pojištění. Pokud se před cestou zákazník nechá očkovat, což je hlavně u cest do exotických zemí nutností, a z důvodu negativní reakce na očkování nemůžete odcestovat, plnění zase nedostane od pojišťovny Allianz.

"Pojištění storna zájezdu je sice pro mnohé uklidňující věcí, ovšem výluky a poměr konečného plnění, z něj dosti často dělají poměrně bezcenný a spíše tak jen reklamní produkt. Proto je třeba se vždy o všech jeho podmínkách náležitě informovat," upozornil Jan Votočka, právník časopisu dTest.

Přehled výluk a podmínek pojištění storna zájezdu u konkrétních pojišťoven působících v České republice je ke stažení na www.dtest.cz/stornopojistení.

Zákazníci, kteří si zájezd na tzv. první chvíli koupili, se navíc někdy cítili být podvedeni, když později cena zájezdu ještě více klesla. "Tato situace sice nastat může, ale nedá se jednoznačně označit za oklamání spotřebitele. Především při včasné rezervaci lze vybírat z kompletní nabídky pro danou sezónu a hoteliéři vyjdou zákazníkům se specifickými požadavky mnohem raději vstříc. A naopak, na last minute nebývají některé oblíbené služby a produkty k sehnání vůbec," doplnil Votočka.

Tématické zařazení:

 » Cestování  

 » Finance