Na webu je databáze „ošklivých“ dovolených - Cestování - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Cestování

Na webu je databáze „ošklivých“ dovolených

ČESKÁ REPUBLIKA | Spotřebitelský časopis dTest spouští databázi „ošklivých“ dovolených, na webové prezentaci jsou i tipy, jak takovou dovolenou reklamovat. Časopis o tom informoval v úterý. Všudypřítomný hmyz, pokoj s výhledem na ohořelé kontejnery či životu nebezpečná přistýlka sestavená ze dvou postelí na sobě.

 

S tím vším se spotřebitelé obracející se na spotřebitelskou poradnu časopisu dTest už setkali. Pokud ale budou chtít náhradu za zklamání z nevydařeného letního zájezdu, mají zřejmě poslední příležitost. Reklamovat totiž lze nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu.

„Největší neznámou pro spotřebitele při reklamaci zájezdů bývá vyčíslení slevy, kterou by měl požadovat,“ uvedla právní poradkyně časopisu Martina Vernerová. Jako orientační nástroj pro tento případ může sloužit například tzv. Frankfurtská tabulka slev, nástroj, který používají německé soudy.

Pro získání základního přehledu o právech účastníka zájezdu mohou zklamaní cestovatelé (a nejen ti) navštívit databázi „ošklivých“ dovolených. „Na www.dtest.cz/osklivadovolena jsme využili fotky z nevydařených dovolených našich čtenářů a spotřebitelů volajících do naší Poradny pro spotřebitele. Každá fotka je rovnou ohodnocena výší podle nás odpovídající slevy z ceny zájezdu,“ uvedla Vernerová.

Na stránce jsou k dispozici i tipy pro úspěšnou reklamaci dovolených, včetně možnosti stáhnout si vzorový dopis pro její reklamaci i zmiňovanou Frankfurtskou tabulku slev.

Tématické zařazení:

 » Cestování