Nové dálnice. Bez protihlukových stěn? - Doprava - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Doprava

Nové dálnice. Bez protihlukových stěn?

Ikona

23. prosince 2010, 10.57 | ČESKÁ REPUBLIKA | Zvýšení hlukových limitů o pět decibelů by mělo zlevnit a usnadnit stavbu dálnic či obchvatů. Dopadne to ale na obyvatele okolních obcí, na něž se budou brát menší ohledy. Informace přineslo čtvrteční vydání Lidových novin (LN). Pokud v dohledné době projde hlukový zákon, u nově projektovaných a připravovaných silnic by už nemusely být protihlukové stěny. "Většina silnic, které nyní vedou okolo obytné zástavby, limity hluku překračují, a je tu proto nutné stavět protihlukové stěny či lidem měnit okna.

 

Pokud se ty limity změkčí, tak se tyto kompenzační stavby budou budovat daleko méně," tvrdí Libor Jarmič z Ekologického právního servisu.

Podle něj by se to týkalo především dálnic, které prochází hustě obydleným územím. Stěny by tak mohly scházet například na východním pokračování Pražského okruhu či u jižních a jihozápadních obchvatových silnic Brna. Šlo by o rychlostní silnici R 43, která má vést přes brněnskou čtvrť Bystrc a Bosonohy. Stejně tak i o jihozápadní a jižní tangenty Brna. V této části města je navíc problém s hlukem už nyní kvůli blízké dálnici D1," vyjmenoval některé konkrétní úseky Jarmič.

Tématické zařazení:

 » Doprava