Doprava
Silnice se v dešti může chovat jako náledí
Ikona
23. července 2010, 16.17 | ČESKÁ REPUBLIKA | Silnice se po dlouhém suchu může v dešti chovat jako náledí, varuje řidiče dopravní odborník a zároveň poslanec za Věci veřejné Stanislav Huml. Zdůrazňuje, že každý by měl v silném dešti či kroupách ubrat plyn a nezapomenout především svítit. "Na začátku deště, pokud byla silnice předtím suchá, se díky mikročásticím prachu a ropy může vytvořit na silnici taková kašička. Ta se poté chová jako náledí a pneumatiky po ní velmi kloužou," vysvětlil Stanislav Huml.
Zdůraznil, že každý řidič musí v takovém případě sundat nohu z plynu.
"Když je pak vody na silnici hodně, tak už je prach smytý. Ale hrozí takzvaný aquaplaning," připomněl další rizika, která řidičům v deštivém počasí hrozí.
Aquaplaning je ztráta přilnavosti pneumatik k vozovce vlivem vrstvy vody. Největším nebezpečím jsou louže a vyjeté koleje na silnici, které vodu obsahují. Aquaplaning vzniká obvykle při nájezdu do louže nebo při brzdění, ale také na vodě v zatáčce obvykle při rychlejší jízdě. Během něj je vozidlo zcela neřiditelné, proto je podle Humla velmi důležité jezdit v dešti pomalu.
"Podstatné je nezapomenout svítit. Při hustém dešti je dobré rozsvítit i mlhovky," zdůraznil Huml. Dodal, že jen v hlavním městě bývá dvojnásobek až čtyřnásobek dopravních nehod než obvykle.
"Pozor by si měli dát i nemocní lidé, především kardiaci," připomněl na závěr Huml.
Tématické zařazení:
» Doprava
Souhlasíte s přijetím eura?
41.6% |
||
| ||
27.8% |
||
| ||
16% |
||
| ||
14.6% |
||
|
Politika
-
- NASTARTUJTE ZMĚNU! VOLTE SVOBODNÉ UŽ LETOS
- Michal Hašek (PRO) : Evropa ani česká vláda nesmí škodit našemu zemědělství a venkovu
- Marek Zeman: STOP Green Deal !
- Pomoc ukrajinským uprchlíkům či české projekty rozvojové pomoci
- O posílení odolnosti společnosti přes kvalitnější vzdělávání
- Více z rubriky politika