Vědec z NASA našel na meteoritech bakterie naznačující, že život mohl na Zemi přijít z jiných planet - Zajímavosti - REGIONÁLNÍ NOVINY

7. března 2011, 08.44 | WASHINGTON | Astrobiolog z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) Richard Hoover ve studii tvrdí, že na meteoritech našel zkamenělé bakterie, které naznačují, že život mohl být na Zemi přinesen z jiných planet solárního systému. Píše o tom v noci na pondělí agentura Reuters. Hoover dokazuje, že zkameněliny podobné cyanobakteriím (modrozeleným vodním řasám) objevené v nově vzniklých trhlinách na povrchu tří meteoritů nejsou původem ze Země.

Život tak mohl být na Zemi zanesen na kometách, měsících a dalších vesmírných tělesech.

Mikroskopické organismy obsahují mnoho uhlíku, který je vlastní všem pozemským organismům, a zároveň se v nich nenachází téměř žádný dusík, uvedl v neděli v telefonickém rozhovoru pro Reuters Hoover. Dusík by také mohl být znamením, že jde o pozemský organismus. Jeho nedostatek ale znamená jediné - ať už organismy obsahovaly jakékoli množství tohoto prvku, dusík se již dávno rozložil, dodal Hoover.

"Už dlouho víme, že v uhlíkatých meteoritech byly objeveny velmi zajímavé indikátory biologických procesů a vypátrány struktury velmi podobné nám známým pozemským cyanobakteriím, a to je zajímavé, protože to naznačuje, že život se nevyskytuje jen na planetě Zemi," vysvětlil Hoover, který působí v Marshallově centru pro vesmírné lety v Alabamě, kde se specializuje na studium mikroskopických forem života, které mohou přežít v extrémních podmínkách, jako jsou ty v ledovcích, permafrostech a gejzírech.

Velmi kontroverzní studii zveřejnil v pátek v noci na svých webových stránkách časopis The Journal of Cosmology. V tištěné verzi periodika jeho šéfredaktor Rudy Schild napsal: "Doktor Richard Hoover je vysoce respektovaný vědec a astrobiolog s prestižními záznamy dosažených úspěchů v rámci NASA. Vzali jsme v úvahu kontroverzní povahu jeho objevu, a proto jsme požádali stovku expertů a pozvali více než pět tisíc dalších vědců, aby na studii reagovali a nabídli kritickou analýzu."

Příspěvky časopis začne tisknout od pondělí.