Opavský podnikatel se chystá s velorexy a pionýry prorazit ve Spojených státech - Zajímavosti - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Zajímavosti

Opavský podnikatel se chystá s velorexy a pionýry prorazit ve Spojených státech

Ikona

28. prosince 2010, 17.26 | PRAHA | Nový model legendárního velorexu a pionýra by se mohl začít vyrábět v USA. Opavský podnikatel Pavel Brída představil novou verzi tříkolového vozítka na veletrhu Sema show v Las Vegas, podle něho vzbudil velký ohlas a nyní jedná s americkým partnerem o výrobě za mořem, uvedl v úterý server iHNed.cz. V Česku představili nový model velorexu s názvem Velor-X-Trike letos v březnu na veletrhu v Brně k jeho 60. výročí.

 

Retro model je supermoderním strojem, u kterého se například otevírají dveře nahoru po vzoru lamborghini, karoserie je pokrytá chameleonským lakem, výkon motoru přesahuje 200 koní.

"V Americe vzbudil velorex jiný zájem než v Česku. Podle mě je toto extravagantní vozítko určeno hlavně pro kalifornský a floridský trh, jak už jsem to na začátku jeho vývoje předpovídal, a to nejen kvůli tamnímu vhodnému celoročnímu podnebí," uvedl Brída.

Jeho firma Motoscoot nyní jedná s partnerem v Indianapolis, který má o model vážný zájem. Pro tamní trh chce opavský podnikatel vyrábět například i nové pionýry. Americký trh má podle něho daleko méně legislativních a administrativních překážek.

Tříkolka dostane nový design v kombinaci s látkou, který má Američany přilákat. "Bude to adrenalinové vozítko, protože přímo v kabině uslyšíte až 12 000 otáček vytočeného a vyladěného motocykloveho motoru za zády," řekl Brida serveru

Nové velorexy už nejsou levná vozítka. Každý kus je ručně vyráběný originál. "V současné době vyrábíme pár kusů přímo na přání zákazníků, probíráme s nimi každý detail, barvu, interiér, kola, střechu, dveře, každý kus totiž bude originál, jediný na světě," uvedl Brída.

První zákazníci by měli nový velorex dostat v polovině příštího roku.

U nového velorexu, jehož cena začíná na půl milionu korun, stále zůstávají prvky, které evokují starý "hadrák". Základem je pohonná jednotka motocyklu s převodem na jedno zadní kolo přes řetěz, oblouk u dveří je stejný, sklon zadní karoserie, špicová kola, průduchy u sání, na motoru žábra, dva výfuky, tankování vpředu karoserie jako u původního velorexu s motocyklovým víčkem nádrže, informoval server.

Z nových moderních dílů jsou na něm podle iHNed. cz xenonová světla, anatomické sedačky, LCD dotykové displeje, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, bodové pásy nebo led-diody s podsvícením podvozku, motoru a interiéru vozidla. Pro americký trh by měl dostat silný dvouválcový motor Ducati, případně jiný podle přání zákazníka.

Tématické zařazení:

 » Zajímavosti