V Rakousku vyjel první vlak na baterie, České dráhy s novinkou ale zatím nepokročily! - Zajímavosti - Český Metropol

Zajímavosti

V Rakousku vyjel první vlak na baterie, České dráhy s novinkou ale zatím nepokročily!

Rakousko I První vlak s hybridním pohonem, který díky baterii umí část trasy jet na elektřinu i mimo elektrizované úseky, vyjel v Rakousku. Představila jej společnost Siemens. V Česku by dráhy rády také projekt představily, ale zatím s ním nijak nepokročily!

 

Nové jednotky CityJet eco se poprvé představily v Dolním Rakousku. Siemens plně využil pro vývoj stávající jednotky Cityjet. Trojici baterií o kapacitě 528 kWh umístil v prostředním voze, používá technologie založenou na lithio-titanových bateriích (LTO). Ty umožňují rychlejší nabíjení, jejich životnost má být patnáct let. Maximální rychlost jízdy na baterii bude 120 kilometrů v hodině.


„Plánujeme, že vlaky s bateriemi umožní vznik nových tras po tratích, kde většinou pojedou po elektrizované trati a pak dojedou díky baterii i mimo troleje. V Rakousku je zhruba čtvrtina tratí neelektrizovaných," uvedli zástupci rakouských drah ÖBB.


České dráhy koncem loňského roku oznámily, že chtějí přestavět jednu jednotku RegioPanter na hybridní. V praxi se ale zatím žádný vlak nevyvíjí a České dráhy jsou tak dost pozadu. Hezkých pár kroků zpět jsou i v klasickém vývoji, natož v elektropohonu.


„Přípravná jednání ohledně prototypu hybridního vozidla s výrobcem stále probíhají. Zvažujeme nyní variantu, že bychom zcela novou jednotku EMU 160 přímo při její výrobě opatřili příslušnou technologií a testovali ji na vhodných tratích v rámci celé ČR. To by sice znamenalo posunutí termínu realizace projektu, ale zároveň bychom měli šanci využít spolufinancování z některého z dotačních programů ministerstva dopravy, průmyslu nebo životního prostředí,“ podotkl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Zdroj: Metropol / Foto: Siemens

Tématické zařazení:

 » Zajímavosti  

 

Anketa

Jste spokojeni se stavem českých dálnic a rychlostních silnic v ČR?

Ano

34.7%

 

Ne

41.7%

 

Zlepšuje se to

23.7%