Průzkum: Prototypem českého dolarového milionáře je muž ve věku 47 let - Zajímavosti - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Zajímavosti

Průzkum: Prototypem českého dolarového milionáře je muž ve věku 47 let

23. června 2011, 14.21 | ČESKÁ REPUBLIKA | Z průzkumu J&T banky mezi českými dolarovými milionáři vyplynulo, že prototypem českého dolarového milionáře je muž ve věku 47 let. Banka o tom informovala ve čtvrtek. Podle průzkumu je takový muž realistou, který očekává, že časy budou horší a je na to připraven.

 

Přemýšlí, co po sobě zanechá a myslí na další generace. Podporuje budoucnost, děti, vzdělávání, sociálně slabší a ty, kterým štěstí tolik nepřálo. Je racionálním patriotem, který je hrdý na Českou republiku a má rád Kofolu a Škodu. Profesí jsou dolaroví milionáři především podnikatelé (66 procent), nebo osoby samostatně výdělečně činné (15 procent), pouze 14 procent respondentů se nachází v roli zaměstnance.

Dolarový milionář podle průzkumu považuje jeden milion korun za krátkodobou investici, kterou je vhodné vložit „tady a teď“ do sebe. Celkem 16 procent z nich by částku investovalo do koníčků nebo cestování, 10 procent do vzdělání, a to zejména svých dětí a čtyři procenta do zdraví. Pokud by milion neinvestovali do sebe, doporučují jej vložit do bankovních produktů, jako jsou termínované vklady (22 procent), nebo do akcií (15 procent), podílových fondů (tři procenta) a obligací (dvě procenta).

Pohled na investici se u dolarových milionářů liší s její výší. Částku 10 milionů již považují za investici dlouhodobou, která by měla přinést další peníze. Více než polovina dotázaných (59 procent) by jednoznačně zvolila investici do nemovitosti, zvolená nemovitost by však podléhala přísnému výběru. Druhou nejčastěji zvolenou investicí by pak byly akcie (36 procent), a to i přes to, že ji jednoznačně řadí do rizikových investic.

Při výběru investičních příležitostí věří své intuici nebo dá na radu přátel a známých, za důležité považuje sledovat ekonomické dění u nás i v zahraničí. V otázce inflace je mírně skeptický. Na začátku roku 2012 očekává její výši na úrovni 3,43 procenta. Počítá tedy s podstatným zrychlením růstu cenové hladiny oproti České národní bance (ČNB), která prognózuje inflaci na úrovni dvě procenta.

V otázce dobročinnosti byli respondenti patrioty – naprostá většina (71 procent) přispívá v rámci České republiky. Nejvíce s jejich peněženkami „zahýbají” přírodní katastrofy (26 procent), a pak děti, ať již se jedná o děti bez domova, nebo o problematiku vzdělávání. Protože průměrný dolarový milionář již dosáhl středního věku, začíná růst i jejich podpora seniorů. Málo peněz jsou pak dotázaní ochotni věnovat na přírodu a ekologii.

Průzkum ukázal, že dolaroví milionáři mají značky rádi spíše pro jejich kvalitu a spolehlivost než pro jejich honosnost či okázalost. Bude-li dosahovat česká značka stejné kvality jako zahraniční, podpoří ji. Z českých značek mají slabost pro ty, jež mají na domácím trhu dlouholetou tradici a které se dokázaly prosadit i ve světě jako např. Baťa. Ovšem ani český milionář podle průzkumu neodolá hlasům nostalgie a rád se vrátí do dob mládí, kdy se pila kofola. Právě tento nápoj zvítězil mezi českými značkami. Mezi další oblíbené české značky patří Pilsner Urquell, Škoda (i když jako oblíbený automobil si ji vybrala pouze tři procenta respondentů) a Becherovka.

Průzkum, který probíhal mezi březnem a květnem 2011, provedla J&T Banka ve spolupráci s výzkumnou agenturou Perfect Crowd. Cílem bylo zmapovat investiční chování a životní styl dolarových milionářů, tedy těch, jejichž disponibilní majetek má hodnotu minimálně 18 milionů Kč. Do průzkumu se zapojilo celkem 106 respondentů z řad dolarových milionářů.

Tématické zařazení:

 » Zajímavosti