Jihomoravský
Brno očekává řadu soudních sporů ohledně stavby nového nádraží
zdroj: archiv Metropolu
Brno | Pro stavbu nového brněnského vlakového nádraží v poloze u řeky zhruba v místě nákladového Dolního nádraží jsou podle náměstka primátora Roberta Kotziana (ODS) klíčové dvě podmínky. Danou...
variantu musí podpořit stát, což očekává, a zadruhé musí město ustát soudní spory. Teprve po splnění druhé podmínky podle něj může město získat územní rozhodnutí. Bude-li město úspěšné, mohlo by se v roce 2019 začít stavět, řekl dnes Kotzian na tiskové konferenci.
Aktuálně se konají čtyři soudní spory zabývající se vydaným územním rozhodnutím. "Se třemi odvolateli se dá komunikovat a snažíme se o to. S Dětmi Země to ale možné není. Snažil jsem se s nimi domluvit na jednání, ale nechtějí slyšet žádné argumenty, a mám dojem, že vůbec nevidí důsledky svého konání. Věřím, že soudy pochopí závažnost situace a jejich rozhodnutí bude pro stavbu nového nádraží příznivé," řekl Kotzian. Zároveň věří, že i nová politická reprezentace města, která vzejde z podzimních komunálních voleb, bude nové nádraží podporovat.
Velký strach nemá Kotzian ani z případného referenda. To by řeklo, zda lidé chtějí, nebo nechtějí nádraží u řeky. "Považuju lidi stojící za touto aktivitou za příznivce nulové varianty. Výsledek totiž nepodpoří ani variantu pod Petrovem, ale pouze může zamítnout variantu u řeky. Jelikož však půjde o stavební akci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), tedy státu, nemůže referendum stavbu nového nádraží zastavit. Může pouze částečně svázat ruce městu. Nemůže také zrušit platný územní plán a nemůže bránit stavbě na pozemcích SŽDC," uvedl Kotzian.
Polohu nového nádraží, jehož cena se odhaduje na 20 miliard korun, bude město prezentovat zájemcům z výšky, aby si dokázali udělat komplexní prostorovou představu. V úterý 13., 20. a 27. května mohou lidé po předchozím přihlášení na adrese info@nadraziureky.cz přijít k budově Tower I v Holandské 10 a od 17:30 uvidí dotčené území z 19. patra administrativní budovy.
Kotzian znovu zdůraznil, že nové nádraží je podmínkou toho, aby Brno zůstalo na trase dvou transevropských koridorů. Díky tomu má podle něj jisté peníze z Evropské unie, a to ve výši 85 procent nákladů, stejně tak EU přispěje na novou železniční trať z Brna do Přerova.
Aktuálně se chystá zpracování zadávací dokumentace pro studii proveditelnosti a multikriteriální analýzu, která má být hotová za rok.
Zdroj: ctk.cz
Souhlasíte s přijetím eura?
34.2% |
||
| ||
28.6% |
||
| ||
19.5% |
||
| ||
17.7% |
||
|
Politika
-
Kancelář Senátu a NÚKIB posilují spolupráci v oblasti kybernetické a informační bezpečnosti
- Senátoři schválili 87 nominací na státní vyznamenání
- V Senátu o výsledcích prvního občanského parlamentu o médiích a demokracii
- Konference předsedů parlamentů EU: Trvající podpora Ukrajiny je nadále náš společný zájem
- Oslavy Dne osvobození v hlavním městě
- Více z rubriky politika
Zajímavosti
-
Nebezpečná klíšťata se šíří Českem. Velcí kopytníci jejich počty snižují
- Láska kvete v každém věku
- Rozmanitost rostlin pomáhá ukládat uhlík do půdy, ale ne všude stejně
- Nejlepší studenti si odnesli slávu i hodnotné ceny
- Dům přírody Žďárských vrchů patří mezi neobjevené skvosty roku 2025
- Více z rubriky zajímavosti