Na lince Českosaského Švýcarska jezdí rekonstruovaná motorová jednotka - Ústecký - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Ústecký

Na lince Českosaského Švýcarska jezdí rekonstruovaná motorová jednotka

zdroj: ČD

Praha | Redesignovanou motorovou jednotku Desiro představil dopravce DB Regio společně s Českými drahami v rámci Dne se železnicí Národního parku. Jednotky Desiro jezdí na lince U28, která projíždí celou...

 

oblastí Českosaského Švýcarska. Linka má svůj marketingový název „Dráha národního parku – Nationalparkbahn“. Pravidelná osobní železniční doprava se na trať Dolní Poustevna – Sebnitz vrátila 5. července 2014. 
Otevření části tratě včetně železničního přechodu umožnilo zavést novou linku U28, která spojila Děčín, Dolní Žleb, Bad Schandau, Sebnitz, Dolní Poustevnu, Mikulášovice a Rumburk a výrazně zkrátila cestování ve Šluknovském výběžku. Dopravcem na této lince jsou společně České dráhy s německým partnerem DB Regio. Vlaky objednává Ústecký kraj ve spolupráci se svým partnerem na německém území (Verkehrsverbund Oberelbe, VVO). 
„Rekonstruovaná jednotka VT642 DESIRO prošla kompletní interiérovou přestavbou. Má nové sedačky, lino, obložení, osvětlení, klimatizaci, nově dětský koutek, Wi-Fi, elektrické přípojky a nový je i vnější lak,“ uvedl Vladimír Štochl, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Ústí nad Labem. 
Na lince U 28 jezdí denně 9 párů přímých vlaků (8 denně a 1 v pracovní dny). O cestování do národních parků České a Saské Švýcarsko (kdysi známé pod spojením Česko-Saské Švýcarsko) je velký zájem hlavně v turistické sezoně a velký nápor cestujících je také v předvánoční době, kdy jsou tyto vlaky využívány v úseku Děčín – Bad Schandau při jízdě do Drážďan na adventní trhy. Vstupní branou je Bad Schandau, označované za první nádraží národního parku Saské Švýcarsko, je přestupním nádražím mezi vlaky EC, S-Bahn, regionálními autobusy, lodní dopravou na Labi a společné linky U28 jako Dráhy národního parku.

Zdroj: ČD

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Kraje  » Ústecký  

 » Doprava