Březňák: nejprodávanější zahraniční pivo v Německu - Tiskové zprávy - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Tiskové zprávy

Březňák: nejprodávanější zahraniční pivo v Německu

Ikona

8. června 2008, 07.46 | Ústí nad Labem – Němci mají jasno, jedničkou mezi dovozovými pivy je pro ně český Březňák. V roce 2007 nakoupili 195 tisíc hektolitrů velkobřezenského moku a dostali ho tak na vrchol žebříčku zahraničních piv. V závěsu zůstal Budvar, Plzeň, ale třeba také Guiness nebo Carlsberg.

 

  Výsledky zveřejnil prestižní německý odborný časopis Inside, který sleduje nápojový trh. Poukazuje na to, že společnost Drinks Union Deutschland doslova válcuje konkurenci. Poté, co si vybudovala silné zázemí na východě země, směle boduje i na západě. Miroslav Picek z exportního oddělení společnosti Drinks Union považuje výsledky za obrovský úspěch: „Myslím, že u Březňáka rozhoduje specifická chuť a taky etiketa. Úspěch lze přičítat především tamním prodejcům, pivo je dnes ale v Německu tak oblíbené, že se prodává téměř samo!“ Jeho slovům nahrává skutečnost, že první hospodářské výsledky letošního roku ukazují na 30% nárůst prodeje oproti loňsku.

Březňák patří na německém trhu do střední třídy, jeho největšími konkurenty jsou piva domácí produkce a Staropramen. Němci obecně preferují spíše domácí značky, u Březňáka oceňují tradiční způsob výroby piva, svůj podíl na úspěchu má i postava pana Cibicha na etiketě. Drinks Union působí v Německu deset let a prodává tu přibližně 90% vyváženého piva. 

Tématické zařazení:

 » Tiskové zprávy