Auto
VW Brouk: Jak udělat z vraku unikátní vůz
foto archiv
Praha | Vychází kniha, která popisuje renovaci nejstaršího dochovaného sériově vyrobeného Volkswagen Brouka na světě. Letos je to přesně 30 let, kdy se český nadšenec do veteránů Ondřej Brom poprvé setkal s vrakem, který si později koupil a léta mu vracel jeho původní podobu.
Vlastník unikátního vozu věří, že jeho kniha pomůže nadšencům identifikovat další vzácné vozy a poslouží také jako návod těm, kteří se sami chystají pustit do renovace historického automobilu. V první řadě se ale čtenáři mohou těšit na poutavý příběh legendárního Brouka, který započal ve 40. letech minulého století a díky Bromovi dosud brázdí silnice.
Velkoformátová kniha vychází v českém a anglickém jazyce. Zájemci ji mohou pořídit na Kickstarteru, kde v těchto dnech startuje kampaň.
Ve středu 2. listopadu 1941 byl v továrně VW v tehdejším Fallerslebenu dokončen vůz KdF Typ 60L. Na karoserii bylo vyraženo číslo 20 a do tehdejší obdoby technického průkazu výrobce uvedl, že jde o obsah motoru 985 ccm. Brouka obdržel darem významný berlínský skladatel Paul Lincke. K 75. narozeninám mu jej věnoval nacistický režim, který Linckeho vyzdvihoval do výšin.
„Důvodem vydání této knihy je upřímně bez jakéhokoliv zatajování věcí a skutečností vyprávět doposud objevenou historii Linckeho vozu a popsat jeho technické detaily, které takto otevřeně a celistvě doposud nikdo nepublikoval,“ říká Ondřej Brom.
Na sociální síti facebook.com/KdF41 je možné sledovat videorozhovory s týmem podílejícím se na renovaci vozu a také s dalšími významnými sběrateli automobilů KdF. Nadšenci do veteránů tam najdou i další odkazy na akce či publikace související s tématem, které je zajímá.
Technické informace:
Model: KdF-Wagen
Typ: 60L (sedan)
Datum výroby: 2. 11. 1941
Obsah motoru: 985 ccm
Typ motoru: 4taktní, s protilehlými válci
Výkon motoru: 23,5 PS
Chlazení: vzduchem
Vrtání: 70 mm
Zdvih: 64 mm
Kompresní poměr: 1 : 5,6
Karburátor: Solex 26 VFI
Točivý moment: 63 Nm při 1800 ot./min.
Spotřeba: 6,5 l / 100 km
Spojka: suchá jednolamelová
Převodovka: 4 rychlosti vpřed a zpátečka
Stálý převod: 1 : 4,43
Odpružení: torzní tyče
Brzdy: mechanické na 4 kola
Nádrž: objem 25 l
Baterie: 6 V / 75 Ah
Kola: 3“ × 16“
Pneumatiky: 4,5“ × 16“
Maximální rychlost: 95–100 km/hod.
Hmotnost: 650 kg
Původní cena: 990 Reichsmark
Zdroj: Metropol
Tématické zařazení:
» Auto
-
Dokonalá kombinace svobody, adrenalinu a dobrodružství. To je cestování na závody Formule
-
Čeští fanoušci MotoGP vyrazí na Velkou cenu Rakouska 2024. Budou se tam cítit jako doma
-
Macík zvítězil ve druhé etapě Dakaru a mezi kamiony průběžně vede
-
První výsledky z Dakaru: Češi nezklamali, potěšily hlavně kamiony
Souhlasíte s přijetím eura?
34.2% |
||
| ||
28.7% |
||
| ||
19.5% |
||
| ||
17.7% |
||
|
Politika
-
Kancelář Senátu a NÚKIB posilují spolupráci v oblasti kybernetické a informační bezpečnosti
- Senátoři schválili 87 nominací na státní vyznamenání
- V Senátu o výsledcích prvního občanského parlamentu o médiích a demokracii
- Konference předsedů parlamentů EU: Trvající podpora Ukrajiny je nadále náš společný zájem
- Oslavy Dne osvobození v hlavním městě
- Více z rubriky politika