VW Brouk: Jak udělat z vraku unikátní vůz - Auto - Český Metropol

Auto

VW Brouk: Jak udělat z vraku unikátní vůz

foto archiv

Praha | Vychází kniha, která popisuje renovaci nejstaršího dochovaného sériově vyrobeného Volkswagen Brouka na světě. Letos je to přesně 30 let, kdy se český nadšenec do veteránů Ondřej Brom poprvé setkal s vrakem, který si později koupil a léta mu vracel jeho původní podobu.

 

Vlastník unikátního vozu věří, že jeho kniha pomůže nadšencům identifikovat další vzácné vozy a poslouží také jako návod těm, kteří se sami chystají pustit do renovace historického automobilu. V první řadě se ale čtenáři mohou těšit na poutavý příběh legendárního Brouka, který započal ve 40. letech minulého století a díky Bromovi dosud brázdí silnice.

Velkoformátová kniha vychází v českém a anglickém jazyce. Zájemci ji mohou pořídit na Kickstarteru, kde v těchto dnech startuje kampaň.

Ve středu 2. listopadu 1941 byl v továrně VW v tehdejším Fallerslebenu dokončen vůz KdF Typ 60L. Na karoserii bylo vyraženo číslo 20 a do tehdejší obdoby technického průkazu výrobce uvedl, že jde o obsah motoru 985 ccm. Brouka obdržel darem významný berlínský skladatel Paul Lincke. K 75. narozeninám mu jej věnoval nacistický režim, který Linckeho vyzdvihoval do výšin.

„Důvodem vydání této knihy je upřímně bez jakéhokoliv zatajování věcí a skutečností vyprávět doposud objevenou historii Linckeho vozu a popsat jeho technické detaily, které takto otevřeně a celistvě doposud nikdo nepublikoval,“ říká Ondřej Brom.

Na sociální síti facebook.com/KdF41 je možné sledovat videorozhovory s týmem podílejícím se na renovaci vozu a také s dalšími významnými sběrateli automobilů KdF. Nadšenci do veteránů tam najdou i další odkazy na akce či publikace související s tématem, které je zajímá.





Technické informace:

Model: KdF-Wagen

Typ: 60L (sedan)

Datum výroby: 2. 11. 1941

Obsah motoru: 985 ccm

Typ motoru: 4taktní, s protilehlými válci

Výkon motoru: 23,5 PS

Chlazení: vzduchem

Vrtání: 70 mm

Zdvih: 64 mm

Kompresní poměr: 1 : 5,6

Karburátor: Solex 26 VFI

Točivý moment: 63 Nm při 1800 ot./min.

Spotřeba: 6,5 l / 100 km

Spojka: suchá jednolamelová

Převodovka: 4 rychlosti vpřed a zpátečka

Stálý převod: 1 : 4,43

Odpružení: torzní tyče

Brzdy: mechanické na 4 kola

Nádrž: objem 25 l

Baterie: 6 V / 75 Ah

Kola: 3“ × 16“

Pneumatiky: 4,5“ × 16“

Maximální rychlost: 95–100 km/hod.

Hmotnost: 650 kg

Původní cena: 990 Reichsmark

 

Zdroj: Metropol

Tématické zařazení:

 » Auto  

 

Anketa

Jste spokojeni se stavem českých dálnic a rychlostních silnic v ČR?

Ano

34.8%

 

Ne

41.6%

 

Zlepšuje se to

23.6%