První kilometry v první republice: Luxusní Laurin & Klement - Auto - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Auto

První kilometry v první republice: Luxusní Laurin & Klement

foto archiv

12. dubna 2018, 11.48 | Mladá Boleslav | Během 20 let existence první československé republiky oslovila mladoboleslavská automobilka vedle širokých vrstev společnosti i tu nejnáročnější klientelu působivou flotilou luxusních modelů.

 

Prémiové vozy vynikaly špičkovou kvalitou, vysokým jízdním komfortem i konstrukčními řešeními, jako byla rotační šoupátka místo ventilů, rozvod OHC s královským hřídelem či kompaktní motor V8. Vysoká technická a kvalitativní úroveň současné vlajkové lodi značky ŠKODA, modelu SUPERB, navazuje na 122 let vývoje automobilů vyšších tříd. Vždyť první řadový osmiválec v regionu vznikl právě v Mladé Boleslavi: vůz Laurin & Klement FF s karoserií „Roi des Belges“ vzbudil v roce 1907 pozornost i na pařížském autosalonu. Většího rozšíření se dočkaly dostupnější řadové šestiválce.

Již před první světovou válkou mnohé z nich používaly tichý šoupátkový rozvod Knight, nahrazující obvyklé ventily. Exkluzivní americká technologie kladla mimořádné nároky na přesnost obrábění, proto byla licence poskytnuta pouze omezenému počtu předních světových automobilek. Její vývoj vyvrcholil v polovině 20. let modely L & K - ŠKODA 350 a 450. Bohatá výbava pětilitrového typu 450 zahrnovala například kompresor k huštění pneumatik, poháněný přímo motorem vozu. Cena otevřeného provedení činila 160 000 korun.

 

Nabídku značky L&K/ŠKODA korunovaly vozy se šesti či osmi válci › Mimořádně kultivované modely: ŠKODA Hispano-Suiza i zrod řady ŠKODA SUPERB › Luxusní vozy ŠKODA pro prezidenta T. G. Masaryka, „Krále obuvi“ J. A. Baťu i podnikatelskou a společenskou elitu první republiky

Zdroj: Metropol

Tématické zařazení:

 » Auto  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření