Praha
Kde je dobré spojení MHD, jezdí lidé méně autem
zdroj: Hl. m. Praha
Praha | Územně analytické podklady hlavního města Prahy ukazují, že v oblastech, kde je dobrá dostupnost MHD, využívá automobil k dojíždění po městě méně lidí. 340 000 obyvatel z okraje města ujede autem...
každý den stejné množství kilometrů jako 790 000 obyvatel z centra města.
Obyvatelé hustě obydlených částí v centru využívají automobil méně než ti, kteří bydlí v okrajových částech Prahy. Se vzdáleností od centra roste také počet denně najetých kilometrů. V průměru kolem dvou kilometrů za den najedou lidé z centra a až 15 km denně najedou lidé žijící na okrajích.
„Čísla jasně ukazují, že udržitelná mobilita je spojená s městem krátkých vzdáleností. Když má rodina po ruce vše, co potřebuje ke každodennímu životu, snáze zvládne dojížďku do zaměstnání městskou hromadnou dopravou. Čísla také ukazují, že je nutné dále rozvíjet dostupnost městské veřejné dopravy mezi centrem a okrajovými částmi Prahy, ale i trasy, které umožní cestovat mezi okrajovými částmi města bez nutnosti zajíždět do centra,“ uvedla Petra Kolínská, náměstkyně primátorky hl. m. Prahy.
V rámci strategie rozvoje tramvajové dopravy jsou již v procesu přípravy např. tratě Divoká Šárka – Dědina, dále sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec nebo Sídliště Modřany – Libuš. První z nich by měla být realizována do roku 2020.
Zdroj: Hl. m. Praha
Diskuse k článku
Souhlasíte s přijetím eura?
41.8% |
||
| ||
27.8% |
||
| ||
15.7% |
||
| ||
14.7% |
||
|
Politika
-
- O posílení odolnosti společnosti přes kvalitnější vzdělávání
- Prezident republiky jmenoval nového ministra
- Síla jednotlivce je tou nejcennější zbraní proti nenávisti
- U příležitosti Světového dne Červeného kříže byl oceněn také český Senát
- První trojstranné jednání českého Senátu se Saskem a Bavorskem
- Více z rubriky politika