Jaroslav Doubrava: Dokud budou jezdit oktávky, jiné auto nechci - Auto - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Auto

Jaroslav Doubrava: Dokud budou jezdit oktávky, jiné auto nechci

zdroj: Tomáš Prchal

Ústí nad Labem | Jako patriot se ukázal senátor Jaroslav Doubrava (Severočeši.cz), když se rozhovořil o autě, ve které dnes jezdí, o vysněném voze v budoucnosti či o třicet let staré hasičské tatrovce. Preferuje...

 

um zlatých českých ručiček.
 
Kolik ročně najezdíte kilometrů?
Pěšky bych to chodit nechtěl. Bude to mezi 25 a 30 tisíci kilometry. Je to samozřejmě neustálé pendlování mezi Ústím a Prahou, kam jezdím nejvíce do Senátu, a Ústím a Telnicí, kde žiji s rodinou. 
 
Jaký máte v současné době vůz?
Je to Škoda Octavia 1,9 TDI 77 kW sedan druhé generace. Já jsem vůbec zastáncem škodovek. Moje první byla tisícovka embéčko. Dodnes mě trápí, že už ho nemám, stejně jako když si vzpomenu na trabanta po tatínkovi mé manželky. Po starém Toledu, které jsem měl krátkou dobu, jsem se opět vrátil ke škodovce. Jsem přesvědčen o tom, že na naše poměry je to ideální auto. Octavia udělala velkou díru do světa. Když jsem si kupoval tu poslední, nechtěl jsem ani silný motor. Zastávám totiž názor, že pospíchání nemá smysl. Věřte, že jsem se o tom několikrát přesvědčil.
 
Jaký jste řidič?
Dnes již opatrný. Když jedu podle předpisů po dálnici, a předjíždí mě opravdu téměř všichni, přijedu do Senátu maximálně o dvanáct, patnáct minut později než když jsem se honil jak o závod. A to nemluvím o spotřebě, která je cca pět litrů oproti 6,5 litru, když pospícháte. Prostě dnes na dálnici nastavím tempomat na 130 kilometrů a jezdím v klidu. Kochám se jako pan Hrušínský ve známém filmu. Když pak vidím mladé, nevyježděné kluky, kteří dělají tak zásadní řidičské chyby, člověka až mrazí v zádech. Proto tolik bouraček, proto tolik mrtvých, v lepším případě „jen“ na doživotí zmrzačených. Na druhou stranu vezměte takový paradox. Jedete 45 minut z Ústí do Prahy a pak hodinu po Praze v kolonách. 
 
Máte nějaké vysněné auto?
Já jsem maximálně spokojený s oktávkou a žádné jiné už bych nechtěl. A nákladní? Jako dobrovolný hasič jsem zařazen do funkce strojníka a za volant hasičského vozu občas usedám. Bezkonkurenčním favoritem je tak pro mě Tatra. Když jsem v ní seděl poprvé, musel jsem rozpřáhnout ruce po obrovském volantu a při jízdě jsem měl z toho kolosu, ať už jde o rozměry či váhu včetně 8 kubíků vody, opravdu respekt. Každý dnes obdivuje zahraniční značky nákladních aut, ale pro mě je favoritem tatrovka. Nejen pro množství vody, kterou s sebou vezete. Je to ideální auto do terénu, tedy tam, kde v lesích zasahujeme nejčastěji. Vzpomínám, že když jí viděli kolegové hasiči z Německa, nabízeli nám okamžitě úplně nový hasičský vůz MAN. Za třicet let staré auto! A to zahřeje na duši. Foto: Jaroslav Doubrava si na mosteckém autodromu vyzkoušel i novinky zahraničních značek, ale nad tatrovku prý podle něho není.

Zdroj: Tomáš Prchal

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Více  » Rozhovory  

 » Auto  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Zatím nebyl uložen žádný příspěvek, buďte první.

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

Muž, Žena

E-mail:


(Vyplňte pouze tehdy, jestliže chcete být informování o odpovědích na váš příspěvek)

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření