Masaryk Racing Days & BOSS GP 2017: Traťový rekord padl - Jihomoravský - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Jihomoravský

Masaryk Racing Days & BOSS GP 2017: Traťový rekord padl

zdroj: Automotodrom Brno

Brno | 1:36,065. Taková je hodnota nového oficiálního traťového rekordu Masarykova okruhu. Zajel ho Ingo Gerstl s monopostem F1 Toro Rosso STR1 v závodě BOSS GP. Rakouský pilot překonal sám sebe – byl...

 

totiž držitelem i předchozího nejrychlejšího času z roku 2015.
Nejrychlejší čas zajetý v ostrém závodě na Masarykově okruhu se díky tomu posunul o více než tři vteřiny z původní hodnoty 1:39,093 na kolo. Tabulky se navíc během závodu přepisovaly rovnou dvakrát, Gerstl zvládl traťový rekord poprvé vylepšit už v úvodních kolech závodu, podruhé ho posunul na konečný čas 1:36,065. Pilot ze stáje Top Speed za sebou má celkově úspěšný víkend: „Bylo to perfektní. V první řadě vyšlo počasí a navzdory předpovědi vůbec nepršelo. Cítil jsem, že by toto mohl být ten správný čas pro nový traťový rekord a jsem rád, že se mi to skutečně podařilo,“ hodnotí Gerstl brněnskou zastávku šampionátu BOSS GP.
O posunutí oficiálního času se rakouský jezdec pokoušel už v sobotu: „Standardně je první závod snazší, protože je kratší a tím pádem jedu s lehčím vozem, protože nemusím mít tolik paliva. Nicméně v sobotu byla trať více kluzká, než je běžné. V podobných případech rozhodují detaily. Důležité například je, jaký závod se jede před vámi a jaké pneumatiky mají vozy obuté. V prvním závodě nebyly podmínky stoprocentní, proto jsem nechtěl zbytečně riskovat a jet na hraně. Naopak dnes jsem se od úvodního kola cítil sebejistě,“ vysvětluje pilot monopostu F1 Toro Rosso z roku 2006.
Gerstl zároveň dodává, že může být ještě rychlejší: „Půjde to, ale vždy záleží na mnoha okolnostech, jako je teplota vzduchu, počasí a stav trati,“ uzavírá staronový rekordman Masarykova okruhu.
Středoevropská okruhová elita si rozdělila poslední body v šampionátu. V hodinovém vytrvalostním závodě se dařilo brněnským týmům. Šenkýř Motorsport s jezdci Robert Šenkýř/Jakub Knoll obsadili ve své kategorii první místo. Ve třídě GTCE se na druhé pozici hned za Mirem Konôpkou z ARC Bratislava umístila posádka Jiří Stránský/Hynek Charous z týmu Mičánek Motorsport.
V sobotním sprintu silných GT vozů dojel na prvním místě Richard Chlad, ale následně byl penalizován za nedodržení startovní procedury a propadl se až na čtvrté místo. Na první pozici se tak posunul polský pilot Robert Lukas, za ním dojel Robert Šenkýř. Chlad si spravil chuť v neděli, kdy v druhém víkendovém sprintu obsadil první pozici ve vypůjčeném voze BMW M6 GT3. I v tomto závodě dojel na druhém místě Robert Šenkýř.

Zdroj: Automotodrom Brno

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Sport  

 » Kraje  » Jihomoravský  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření