Velké opravy na dálnici D1 východně od Brna - Jihomoravský - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Jihomoravský

Velké opravy na dálnici D1 východně od Brna

zdroj: Metropol

Brno | Letos bylo kolem Brna opraveno 39km dálnic za 1,2 miliardy. Nejstarší dálnice v Čechách a na Moravě – D1 – prodělává za plného provozu složitou, leč nanejvýš potřebnou rekonstrukci. Motoristé si...

 

ještě vzpomenou, že jízda po této důležité tepně, spojující Prahu s Brnem, Ostravou a Bratislavou, se místy podobala drkotání po železničních pražcích. Omezená rychlost na několika úsecích proto bývala pravidlem. Řidiči se zlobili tenkrát a zlobí se někdy i teď. Ti, kteří tudy jezdí každý den, nebo velmi často, ale oceňují kvalitu nového povrchu, větší bezpečnost a komfort provozu.

„Jedná se o další z řady oprav, které započaly v roce 2012, a jejichž cílem je kompletní rekonstrukce dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem do roku 2017. Jsem rád, že se nám prozatím daří plnit harmonogram jednotlivých oprav a počet nově zrekonstruovaných úseků každým rokem přibývá“, podotýká k opravám generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Postup oprav v úseku Brno – Vyškov ukazuje přiložená grafika dole.
Složité opravy si vyžádaly omezení provozu. Ve směru na Vyškov byla doprava vedena pouze jedním pomocným jízdním pruhem (odstavným), kdy se na vozovce v blízkosti jízdního pruhu pohybovali zaměstnanci údržby, provádějící přechodné dopravní značení a pokládku betonové vodící stěny. Tato fáze byla pro řidiče nejcitelnějším omezením. Někomu „tekly“ nervy, většina nutnost takového zásahu pochopila a naučila se takzvaně zipovat, což se hodí i v běžném silničním provozu. 
Ve třetí etapě opravy byla doprava vedena pouze v pravém jízdním pásu se dvěma jízdními pruhy ve směru na Vyškov a jedním na Brno. V celém levém jízdním pásu probíhala plošná rekonstrukce povrchu vozovky, a proto z něj byl provoz úplně vyloučen.
Pro veřejnost byla důležitá změna v 6. etapě, kdy musel být z důvodu celoplošné pokládky obrusné vrstvy vozovky úplně uzavřen levý jízdní pás. Motoristé tak nemohli využít výjezd Brno-východ vlevo směr Brno-centrum a zároveň sjezd i nájezd Brno-Slatina vlevo a museli použít objízdné trasy. V místech snížení počtu jízdních pruhů na jeden se tvořily kolony se zdržením v délce několika minut. Pokud řidiči dodrželi nepsané pravidlo takzvaného zipování, nenastaly výrazné problémy ani při zvýšené dopravní intenzitě. Rychlost byla snížena na 80, v místě přejezdů středního dělicího pásu na 60 km/hod.

Zdroj: redakce Metropolu

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Kraje  » Jihomoravský