Prachař: Spojení Brna a Vídně se bude připravovat jako rychlostní - Jihomoravský - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Jihomoravský

Prachař: Spojení Brna a Vídně se bude připravovat jako rychlostní

zdroj: archiv Metropolu

Praha | Spojení Brna a Vídně bude podle českého ministra dopravy nadále připravované jako rychlostní silnice. Podmínkou výstavby čtyřproudé komunikace je ale to, aby na ni v Rakousku navazoval stejný typ...

 

komunikace, což zatím sousední země nechystá. Přípravu komplikuje i to, že byly zrušeny zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje. Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) to řekl na dnešním setkání s novináři a dodal, že zatím se proto bude stavět jen dvouproudý obchvat Mikulova.
    V současné chvíli by bylo stavět tento obchvat a napojení do Rakouska jako čtyřpruh plýtvání penězi, uvedl ministr. Podobnou čtyřproudou silnicí, jež nikde nezačíná a nekončí, je například obchvat Znojma, který je tak prakticky nejdražší bruslařskou dráhou v zemi. Při nynějším vykupování pozemků na jižní Moravě se ale přesto bude počítat s případným rozšířením na čtyřproudou rychlostní silnici.
    Ministr tak reagoval na úterní kritiku hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška (ČSSD), podle kterého je současné dvouproudá silnice spojující Brno s Vídní nedostatečná. Podle Haška zástupci obou měst trvají na mezivládní úmluvě ČR a Rakouska z roku 2009 o vybudování dálnice. "Ministr svým prohlášením prostě udělal chybu. Bylo by fér, kdyby ji přiznal a dorazil na jižní Moravu, kam jej rád pozvu nejen k jednání o R52," řekl ČTK Hašek.
    V Rakousku takzvaná severní dálnice končí u obce Schrick. Další dálniční úsek Schrick - Poysbrunn by mohl být hotový v letech 2016 až 2017 a odsud na české hranice povede pouze dvouproudá silnice, uvedl na nedávném setkání s Prachařem dolnorakouský hejtman Erwin Pröll.
    Ministr se s jihomoravským hejtmanem neshodnou na hodnocení dopravní intenzity na trase mezi Brnem a Vídní. Hašek tvrdí, že nápor tranzitní dopravy je obrovský. "Cesta vede od Polska a ze severu Moravy až do Rakouska a Chorvatska k moři a já bych si netroufl tvrdit, že stačí dvouproudová silnice," uvedl Hašek. Stejný postoj zaujímá i náměstek brněnského primátora Robert Kotzian (ODS), který chce ministrovi napsat dopis o důležitosti čtyřpruhové silnice pro rozvoj brněnské oblasti, řekl dnes ČTK.
    Podle Prachaře má ale výrazně větší problém s intenzitou dopravy v hustě obydlených oblastech rakouská strana. České republiky se to nedotýká až tak výrazně, protože silnice převážně nevede obydleným územím. Jedinou výjimkou je Mikulov, zopakoval dnes Prachař.

Zdroj: ctk.cz

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Politika  

 » Doprava  

 » Kraje  » Jihomoravský