Hlavní cena pro Turecko - Karlovarský - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Karlovarský

Hlavní cena pro Turecko

zdroj: CzechTourism

Karlovy Vary | Promospot „Turkey: Home of Turquoise”, který zvítězil ve své kategorii, získal i hlavní festivalovou cenu MFF Tourfilm. Finsko, které se stalo partnerskou zemí letošního ročníku, uspělo v mezinárodních...

 

cenách vloni (Grand Prix za spot White Night Magic) i letos. Mezinárodní porotu zaujal promo spot „Polar Night Magic” režiséra Pekka Hariho, snímek ve své kategorii (promo spoty nad 3 minuty) získal první místo. 
Promo spoty kratší 3 minut letos ovládla audiovizuální pozvánka do Turecka. Porota snímek Daghan Celayir odměnila nejen vítězstvím ve své kategorii, ale i nejvyšší festivalovou cenou – Grand Prix.
 
“Vítězný snímek má jasný koncept i záměr a je skvěle řemeslně zpracován. Porotu přesvědčila dynamická kamera, krásné kompozice jednotlivých záběrů a vynikající střihová skladba spotu. Porota se shodla, že právě tento snímek splnil nejlépe to, co ceny Tourfilm představují: po jeho zhlédnutí okamžitě toužíte vycestovat do Turecka – země tyrkysu,” dodává ke Grand Prix předseda poroty Tomáš Otradovec. 
 
V kategorii TV a online program získal prvenství bahamský snímek režiséra Bryana Smokera „Voyager: Funky Nassau“, který zve do nejlidnatějšího a nejzábavnějšího města z Bahamských ostrovů. Mezi filmy delšími než 25 minut dosáhl na hlavní cenu své kategorie snímek „Escape to Maldives“ z české produkce od Libora Špačka a Petry Doležalové.
 
Festival rozdal po třiadvacáté i ceny v národní sekci TourRegionFilm, jehož cílem je pozvat návštěvníky zhlédnout krásy Čech, Moravy a Slezska. 
 
Mezi mobilními aplikacemi a webovými stránkami nejvíce porotu zaujal Průvodce Karlovarským krajem, mezi televizními a online programy, které mají nejméně 3 díly, se prosadil cyklus Petra Krejčího Krajinou domova (Česká televize), nejlepším dokumentárním či publicistickým snímkem byl Muž z obrazu od Vladimíra Šimka (v rámci cyklu České stopy). V sekci promo spotů do tří minut nejvíce k návštěvě nalákal Kralický Sněžník, na který zve Petr Slavík svého syna ve spotu Nejlepší dárek. Mezi delšími promo spoty si hlavní cenu odnesla brána do Čech – Ústí region - Gate to Bohemia od Marka Mendela.
 
V nové sekci amatérských krátkých filmů rozdala porota 3 ceny, tu hlavní si odnesl snímek „SIWA OASIS - Berber culture” o egyptské oáze Síwa a specifikách berberské kultury.
 
 
Do festivalu se letos přihlásilo přes 300 snímků, festival byl propojen s několika odbornými platformami agentury CzechTourism, například Fórem cestovního ruchu, vzdělávacími projekcemi pro školy či workshopy. Vyhlášeny byly i výsledky soutěže o nejoblíbenější DestinaCzi letošního roku.
 
„Prohloubení odborné části festivalu, která by nejen popularizovala cestování, ale především odvětví cestovního ruchu jako takového, je výzvou i do dalších ročníků festivalu. Partnerskou destinaci pro příští rok nyní neprozradím, určitě bude ale reflektovat fakt, že v příštím roce nás čeká jubilejní padesátý ročník tohoto nejstaršího festivalu filmů s tematikou cestování,“ dodává ředitelka pořádající agentury CzechTourism Monika Palatková. 
 
 
Do festivalu se letos přihlásilo 322 soutěžních snímků (197 v mezinárodní soutěži, 125 do národní části soutěže). Celkem se se svými soutěžními počiny přihlásilo do soutěží 45 zemí, mezi jinými např. Bahamy, Pákistán, Venezuela, Vietnam, Nový Zéland či Írán. Nejpočetněji bylo v mezinárodní sekci snímků zastoupeno Chorvatsko (24 snímků) a Portugalsko (17 snímků).
 
Tourfilm hostí karlovarský hotel Thermal a Grandhotel PUPP, festival vyvrcholí v sobotu, kdy mohou návštěvníci například vyzpovídat nejznámějšího českého cestovatele trabantem Dana Přibáně nebo jednoho z nejuznávanějších horolezců současnosti Kurta Diembergera. Bližší podrobnosti na www.tour-film.cz

Zdroj: CzechTourism

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 

 » Film  

 » Kraje  » Karlovarský