Ústecká galerie představila téma roku Gamifikace, projekt zahájila vernisáží - Ústecký - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Ústecký

Ústecká galerie představila téma roku Gamifikace, projekt zahájila vernisáží

Zdroj: https://hranicar-usti.cz/

23. února 2022, 10.02 | Galerie Hraničář v Ústí nad Labem dnes představila téma letošního roku s názvem Gamifikace. Projekt zahájila otevřením výstavy se stejným názvem, k vidění bude do srpna. Tématu se bude věnovat řada přednášek a připraven je také herní večer. Aby návštěvníci pronikli do problematiky postupů a prvků her v neherním prostředí, připravila si instituce noviny, jež projekt podrobně vysvětlují.

 

"Základním principem gamifikace je přenášení nějakých herních strategií, herního uvažování, herních prostředků nebo herních mechanik do neherních oblastí," řekl dnes ČTK spoluautor koncepce, pedagog a umělec Zdeněk Svejkovský, který se tématu gamifikace věnuje řadu let. S gamifikací se podle něj lze setkat například ve firmách, marketingu, školství či na sociálních sítích, tam se však nástroj užívá jako sekundární cíl. Jako příklad uvedl Svejkovský Čínu, která používá takzvaný systém sociálního kreditu, tedy v podstatě sociální program, jenž eviduje a následně hodnotí obyvatele na základě určitých parametrů. Číně se věnuje také jedno z vystavených děl.

 

Zkoumáním toho, co zdánlivě není vidět, se bude zabývat právě dnes zahájená výstava. "Jsou to různé mechanismy a různé principy, které si možná v dnešní době neuvědomujeme. Jsou to i prvky, které nás hodně motivují, abychom třeba zvyšovali svůj výkon," sdělila ČTK kurátorka galerie Martina Johnová. Vybraní autoři jsou podle kurátorky mladší umělci, kteří mají zkušenosti s herním designem. "U Viktora Dedka to jsou strategie, vyprávění příběhu a jakási role-playing hra, která je sestavena z různých úrovn. Jeho projekt, Šikmá plocha, vychází z jeho diplomové práce a součástí toho pro lepší pochopení bude herní víkend," přiblížila jedno z děl Johnová. Na začátek dubna si autor připravil hru, kterou ve svém díle popsal.


Hraničář nabídne také třeba přednášku k jedné z populárních her, která sice nabídla uživatelům zábavu, zároveň je ale částečně připravila o jejich soukromí. "Bude to zpětná kritika k tomu, k čemu nás hra manipulovala," uvedla Johnová. Podotkla, že jde rovněž o jeden z prvků gamifikace. "To je to, co na gamifikaci možná není na první pohled vidět. Pracují s uživatelem v pozitivním slova smyslu a druhá věc je, že sbírají data a my často data poskytujeme za, dejme tomu, statistickou odměnu, například kolikátí jsme v žebříčku," dodal Svejkovský.

Zdroj: ČTK

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Kultura  

 » Kraje  » Ústecký