Ryko otevírá novou halu na opravu vagonů - Ústecký - Český Metropol

Ústecký

Ryko otevírá novou halu na opravu vagonů

zdroj: Martin Jonáš

Děčín | Firma Ryko , jedna z největších evropských opraven železničních vozů, dnes v Děčíně otevřela novou opravárenskou halu. Moderní technologie výrazně zrychlí opravy a revize železničních vagonů. Celková...

 

investice přesáhla 60 milionů korun, z čehož investice do technologií tvořily 15 milionů korun. V nové hale bude moci firma pracovat na 12 vagonech zároveň, zvýší tak svou kapacitu až o 2000 vagonů ročně.  Firma s téměř 150letou tradicí díky nové hale vytvoří až tři desítky nových pracovních míst. 
 
Martin Vošta, statutární ředitel Ryko : „Hala je určena především na běžné opravy a revize malého rozsahu železničních nákladních vozů.  Její vybavení umožní rychlé navrácení vagonů do provozu a tím i úsporu nákladů za čas strávený v opravně. Nová investice nás posouvá opět výrazně kupředu. Budeme moci mnohem rychleji reagovat na potřeby a rostoucí zájem našich zákazníků.“  
 
Výstavbu haly firma zahájila v září 2016 a do zkušebního provozu ji uvedla letos v červenci.  Společnost Ryko stála více než 60 milionů korun. „Velmi nákladná byla vlastní opláštěná ocelová konstrukce a pak samozřejmě technologické vybavení. Co se týče samotné výstavby, nejsložitější bylo založení stavby na jílovém podloží,“ doplnil Martin Vošta.  Nová budova je díky LED osvětlení, automatickým světlíkům, vzduchovým clonám ve vratech a systému vytápění energeticky úsporná. Technickou zajímavostí nové haly je jeden z nejdelších svařených železničních montážních kanálů. Je dlouhý 40 metrů a vybavený nejmodernější technikou. Hala také disponuje zařízením na rychlonapouštění cisteren při tlakové zkoušce vodou. Dosahuje výkonu 10m3 za minutu, což je v rámci železničního opravárenství unikátní.
 
„Výkonné a spolehlivé technologie, kterými je nová hala vybavena, nám umožní rychle uspokojit i nejnáročnější zákazníky. Díky nim budeme moci rozšířit stávající služby například o lepší diagnostiku, ale třeba i o lepší komunikaci mezi dílnou, obchodním oddělením a zákazníkem,“ říká Martin Vošta. 
 
V hale bude možné najednou pracovat na 12 vozech. Ročně se tu může opravit nebo zrevidovat až 2000 vagonů.  V novém provozu vznikne dvacet až třicet nových pracovních míst. Půjde především o zámečníky, svářeče, tlakaře, písmomalíře a kontrolory. 

Zdroj: Martin Jonáš

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Kraje  » Ústecký