Radní Ústeckého kraje Jaroslav Komínek: Historickým vlakem za rekreací i poznáním - Ústecký - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Ústecký

Radní Ústeckého kraje Jaroslav Komínek: Historickým vlakem za rekreací i poznáním

zdroj: archiv Metropolu

Ústecký kraj | Prázdniny a dovolené jsou v plném proudu, a kdo může, vyrazí na výlet i o víkendech. Jak ozvláštnit cestu z města do přírody po obnovených železničních tratích nejen dětem, ale i dospělým, o tom...

 

jsme hovořili s radním pro dopravu a silniční hospodářství Ústeckého kraje Jaroslavem Komínkem (na snímku třetí zprava).


Počátkem července vyjely po 69 letech znovu vlaky mezi Dolní Poustevnou a saským Sebnitz. Kdo se o to zasloužil?   
Objednavatelem služeb na této trati je Ústecký kraj a podle prvních informací od přepravce jsou soupravy o víkendech plné, což naplnilo, ba předčilo naše očekávání. Znovu zprovoznění dráhy tedy přišlo v pravý čas. Je to také výjimečný počin v tom, že síly spojily dva přeshraniční regiony – Ústecký kraj a svobodný stát Sasko. Cesta k realizaci tohoto projektu byla dlouhá, trvala skoro tři volební období a zásluhu na tom má především tým odborníků z oddělení dopravní obslužnosti Odboru dopravy Ústeckého kraje.  


Kam všude se turisté v Ústeckém kraji mohou po kolejích dostat?
Ano, teď mluvíme o turistických tratích, které vozí lidi na výlety do přírody a za poznáváním pamětihodností, a vhodně doplňují linky dopravní obslužnosti v kraji. Právě ty jsou pro nás prioritou, protože 1. 1. 2015 začnou platit nové smlouvy, které se nám podařilo s dopravci vysoutěžit. Část ušetřených prostředků tak můžeme věnovat i k objednání historických železničních tratí, kterých jsou u nás desítky a propojují prakticky celý kraj. Namátkou jmenujme Švestkovou, Kozí, Moldavskou, Podřipskou nebo Zubrnickou dráhu a ve výčtu by se dalo úspěšně pokračovat. Obrovskou výhodou bude i to, že jízdní řády bude vytvářet Ústecký kraj, a to podle požadavků cestujících tak, aby měli k těmto spojům návaznost ostatních vlakových či autobusových linek. 


Které turistické tratě si ještě, podle vašeho názoru, zaslouží pozornost, a co se dá pro to podniknout?
Už podnikáme. Máme připravenou studii turistických tratí a nyní budeme posuzovat jejich atraktivitu, to znamená, kudy vedou tak, aby lidi odvezly do blízkosti rozhleden, zámků, muzeí a dalších zajímavých míst v našem krásném kraji. Tak se nám daří zvyšovat zájem o cestovní ruch, což na druhé straně přináší prostředky okolním obcím. Také jejich představitelů, stejně jako provozovatelů tratí, se budeme ptát, jak se hodlají na atraktivitě toho kterého místa sami podílet, když dopravu objedná a zaplatí Ústecký kraj. S tím úzce souvisí již zpracovaný projekt pěti přestupních terminálů na nádražích, kde budou mít cestující zázemí v přilehlých parkovištích pro auta a autobusy, kam přesednou přímo z perónu. Je to rozumná cesta, jak vrátit hromadnou dopravu na železnici a šetřit tak silnice i životní prostředí. Zatímco v obslužných dopravních linkách přísně dbáme na komfort cestujících, v případě turistických železničních tratí dáváme přednost historickým lokomotivám a vagónům. Všem, kteří se pro víkendové cesty vlakem rozhodnou, přeji šťastnou jízdu a příjemné zážitky.  

Zdroj: redakce Metropolu

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Kraje  » Ústecký