Nové dopravní obchvaty zkvalitní život řidičům i obyvatelům středočeských měst a obcí - Středočeský - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Středočeský

Nové dopravní obchvaty zkvalitní život řidičům i obyvatelům středočeských měst a obcí

zdroj: archiv Metropolu

Středočeská kraj | Středočeský kraj má jasnou představu o výstavbě dopravních obchvatů středočeských měst a obcí pro následující období. Ve výhledu zahrnujícím roky 2015–2023, což de facto představuje dvě...

 

krajská volební období, má vedení kraje rozpracovánu řadu návrhů, jak řešit složitou dopravní situaci nejvíce zatížených oblastí stále rostoucí silniční dopravou. Budování těchto silničních staveb považujeme za jednu z klíčových priorit a do budoucna i za naprostou nezbytnost pro zajištění rozvoje kraje a také pro zachování kvalitního života jeho obyvatel. Naší snahou je odklonit rozhodující části tranzitní dopravy mimo sídelní útvary měst a obcí. Novými obchvaty chceme snížit intenzitu dopravy na stávajících průtazích, odstranit kolizní místa, snížit hlukovou zátěž a zvýšit bezpečnost jízdy řidičů.
Prosadit a vybudovat tento typ dopravních staveb přitom není nic jednoduchého. Žádá si to velké množství přípravných a projekčních prací a úzkou součinnost s městy a obcemi. Mnohdy navíc přípravu ochvatů komplikují složité výkupy pozemků, narážející na přemrštěné požadavky jejich majitelů na výši výkupní ceny. Spolupráce se starosty měst takových oblastí je pro nás naprosto stěžejní. Další komplikací, která před námi stojí, je novela zákona o posuzování vlivu na životní prostředí, která platí od dubna letošního roku. Ve své liteře říká, že přestože úřady rozhodly, že je dopravní stavba v pořádku, musí být podle novely prověřeno, zda bylo hodnocení správné. Povolování takových staveb tak bude časově náročnější a složitější.
Ve spolupráci s městy připravuje Středočeský kraj pro následující období více než desítku dopravních obchvatů a pro řadu z nich má již i s městy a obcemi uzavřeny smlouvy o spolupráci. Patří k nim vybudování druhé části ochvatu Lysé nad Labem na silnici II/272 s předpokládanými náklady 130 milionů korun. Dále chceme v příštím roce začít se stavbou obchvatu Plaňan na Kolínsku na silnici II/329, který si vyžádá cca 80 milionů korun. Připravována je i za zhruba 235 milionů stavba obchvatu Staré Boleslavi (silnice II/331) anebo jižní obchvat Berouna a Králova Dvora (II/605), který bude podle předběžných odhadů stát dokonce 1,1 miliardy korun.
Kraj také jedná o smlouvě o spolupráci s městem Čelákovice, kde by měl být na silnici II/245 vybudován obchvat s předpokládanými náklady 190 milionů korun. A rádi bychom jako investor zrealizovali i obchvat Jinočan, který si vyžádá asi 80 milionů korun. Nesouhlasy majitelů pozemků a jejich vypořádání nám však nyní komplikují přípravu obchvatu Kostelce nad Černými Lesy (silnice II/108). V přípravě však máme i další obchvaty měst, ať už jsou to Velvary (II/240), obchvat Dolních Břežan či přeložka silnice II/101 v Brandýse nad Labem.
Středočeský kraj se intenzivně zabývá i zlepšením dopravní obslužnosti v celé jižní oblasti Říčanska a zadal na ni vypracování studie. Doprava je totiž v tomto území vedena přes obce komunikacemi III. tříd s četnými nepřehlednými a nebezpečnými průtahy a neúměrně je zde zatěžováno životní prostředí. Největší prioritou v nadcházejícím období je však pro nás výstavba obchvatu Kralup nad Vltavou a propojení rychlostní silnice R7 s dálnicí D8, které by mělo odlehčit v dopravním zatížení Kralup i celé oblasti Slánska. Věříme, že se nám to i přes dosavadní komplikace nakonec podaří.

Zdroj: Miloš Petera

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Kraje  » Středočeský