Škoda Auto letos překonala rekordní 700tisícovou hranici prodaných vozů - Auto - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Auto

Škoda Auto letos překonala rekordní 700tisícovou hranici prodaných vozů

Ikona

9. prosince 2010, 14.19 | MLADÁ BOLESLAV | Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala jen za prvních jedenáct měsíců letošního roku 702 400 vozů, čímž překonala loňské prodeje a vůbec poprvé překročila 700tisícovou hranici. Společnost o tom informovala ve čtvrtek. Za celý loňský rok přitom automobilka prodala 684 tisíc aut. "Škoda se rozjíždí a má všechny předpoklady k tomu, aby byl nárůst v letošním roce dvojciferný. Se silným růstem v listopadu jsme na nejlepší cestě k dosažení naší letošní odbytové prognózy ve výši 750 tisíc vozů.

 

To je více než solidní základ pro naše ambiciózní růstové cíle příštích let," okomentoval výsledky prodeje Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast prodeje a marketingu.

Jen letos v listopadu si značka celosvětově polepšila o 15,8 procenta a prodala 64 200 vozů (loni v listopadu jich prodala 55 500). Dvojciferné nárůsty prodejů zaznamenala Škoda Auto především na růstových trzích v Číně, Indii a Rusku.

Na domácím českém trhu se automobilce podařilo dále posílit svou vedoucí pozici. Tržní podíl v listopadu vzrostl z loňských 32,9 procenta na současných 34,3 procenta. Automobilka v České republice prodala v prvních jedenácti měsících roku 53 400 vozů , což je meziročně o 5,1 procenta (2600 vozů) více. Vysoké nárůsty prodejů zaznamenaly hlavně modely Octavia Combi a Superb Combi. K zákazníkům zamířily také první vozy druhé generace modelu Octavia Tour.

Také ve střední a východní Evropě Škoda Auto dále zlepšovala svou pozici. Na Ukrajině (+15,9 procenta), v Maďarsku (+11,4 procenta), Slovinsku (+18,8 procenta), Estonsku (+17,5 procenta) nebo Srbsku (+24,4 procenta) zvýšila jak počty vozů dodaných zákazníkům, tak i tržní podíly.

Podíly na trhu zvýšila Škoda Auto i v západní Evropě (bez Německa). V Irsku (+107 procent), v Nizozemsku (+92,1 procenta), ve Finsku (+52,6 procenta) nebo ve Velké Británii (+23,1 procenta) dosáhla automobilka značných nárůstů prodejů.

Vysokým tempem nadále rostly trhy Indie, Číny a Ruska. Škoda Auto zaznamenala ve všech třech zemích dvojciferný růst. V Indii vzrostl počet dodávek v prvních jedenácti měsících o 33,3 procenta na 17 800 vozů. V Číně je Škoda Auto v letošním roce s doposud 167 tisíci prodanými vozy o 56,2 procenta nad úrovní loňského roku. V Rusku automobilka prodala 41 500 vozů, což představuje nárůst o 37,9 procenta.

Vysokého růstu prodejů dosahuje Škoda Auto také na dalších rozvíjejících se trzích - v Egyptě (+154,4 procenta), v Turecku (+90 procenta), v Izraeli (+58,4 procenta) a v Austrálii (+32,1 procenta).

 

 

Dodávky jednotlivých modelů značky Škoda zákazníkům (listopad 2010)
Model Počet kusů Meziroční změna
Octavia 27 000 + 28,9 %
Fabia 19 500 - 0,7 %
Superb 8 700 + 59,2 %
Yeti 4 500 + 75,5 %
Roomster 2 900 - 12,2 %
Octavia Tour 1 800 - 51,6 %

Zdroj: Škoda Auto

Tématické zařazení:

 » Auto