Auto
Škoda Auto prodala v květnu meziročně o deset procent aut více
Ikona
17. června 2010, 12.18 | MLADÁ BOLESLAV | Prodeje společnosti Škoda Auto v květnu meziročně vzrostly o deset procent na 65 349 vozů. Od začátku roku stouply prodeje mladoboleslavské automobilky o 16,6 procenta na 307 427 vozů, uvedla společnost ve čtvrtek. Velký podíl na růstu prodejů měl čínský trh, kde bylo v květnu prodáno 14 162 vozů a celkem za prvních pět měsíců 68 977 vozů. Na domácím českém trhu zaznamenala společnost Škoda Auto v období od ledna do května 2010 nárůst prodeje o 20,9 procenta na 24 700 vozů.
V západní Evropě dosáhla značka ve Velké Británii nárůstu o 72 procent a ve Španělsku o 65 procent. Naopak v Německu odbyt kvůli poklesu trhu po doznění efektu šrotovného klesl o 36 procent.
Celosvětově nejprodávanějším modelem značky Škoda byla v květnu opět Octavia s počtem 26 967 vozů, což odpovídá nárůstu o 16,7 procenta. Velký zájem zaznamenala automobilka u modelů Superb (+ 193,3 %; 9217 vozů) a Yeti (+ více než 500 %, 4266 vozů).
"Podařilo se nám aktivně využít naší silné pozice ve střední a východní Evropě a zároveň také profitovat ze včasné mezinárodní orientace podniku a dosáhnout dalšího růstu v Číně, Indii a Rusku. Podmíněna ukončením vyplácení ekologických prémií představuje právě situace v Evropě v roce 2010 nadále velkou výzvu," prohlásil Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu.
Tématické zařazení:
» Auto
Poslat článek
Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:
Souhlasíte s přijetím eura?
46.4% |
||
| ||
25.5% |
||
| ||
13.3% |
||
| ||
14.9% |
||
|