Které auto je nejdepresivnější? Proč psí zadek chutná líp než marcipán? Dočtete se v knize Jeremyho Clarksona Ďábelská jízda! - Auto - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Auto

Které auto je nejdepresivnější? Proč psí zadek chutná líp než marcipán? Dočtete se v knize Jeremyho Clarksona Ďábelská jízda!

zdroj: archiv Metropolu

Česká republika | Už čtvrt století britský novinář Jeremy Clarkson auta řídí, testuje a píše o nich. České překlady jeho tří zábavných titulů (Vím, že máš duši, Na plný plyn, Zapomeň na brzdy) si získaly mnoho...

 

nadšených čtenářů 
a nakladatelství Dokořán je pro velký zájem opakovaně dotiskuje. Nyní se Clarksonovi příznivci mohou těšit na čtvrtou knihu Ďábelská jízda. Žurnalistický veterán v ní opět glosuje různé značky aut a současně si vyřizuje účty se vším, co ho dopaluje.
Kniha vychází 15. října 2015 v rámci Velkého knižního čtvrtka. 
  
Vztah Jeremyho Clarksona k autům je plný vyhraněných citů – někdy je miluje, jindy z něj mluví čirá averze. Např. takový Volkswagen Jetta nedopadl moc dobře: „Je to nejnezáživnější, nejdepresivnější auto v historii lidstva… je to doslova dvoustopý ekvivalent mrholení,“ soptí Clarkson v knize Ďábelská jízda. 
   Zdánlivě smířlivěji nahlíží na Citroen DS5: „Je ideálním autem pro ty, kteří chtějí rychle cestovat, možná nespolehlivé a nepohodlné, ale vypadá fantasticky a je neuvěřitelně dobře vybavené a charismatické. Zkrátka, je to nepochybně auto, které si chcete koupit. Ale mám podezření, že ho taky hodně rychle budete chtít podat.“
   Už dlouhá léta píše Clarkson týden co týden sloupky pro britský nedělník The Sunday Times. Vyznává se v nich ze své vášně pro auta a také zjišťuje, co vlastně lidi k různým značkám aut přitahuje. Kniha Ďábelská jízda představuje jeho texty z let 2011–2013. Je to mix více než stovky automobilových recenzní a sžíravých komentářů k politice, společnosti a aktuálním problémům. Mimo jiné se zde dozvíme, co autora štve na dopravní byrokracii, řečech o globálním oteplování, golfu, elektromobilech, cyklistech, karavanistech či přímo celých národech – od Němců a Belgičanů až po Švédy a Američany. A proč by raději olizoval psí zadek, než žvýkal marcipán. 
 
Čtenáři oceňují především Clarksonův břitký humor, jenž se nezastaví před ničím a před nikým. A rádi se nechávají přesvědčit, že smysl života je téměř na dosah, pokud máte plnou nádrž, nohu na pedálu a otevřenou silnici před sebou.

 

Jeremy Clarkson (* 1960) je svérázný britský novinář, moderátor

a profesionální kontroverzní osobnost. Roku 2002 vyčaroval z usedlé motoristické revue Top Gear jeden z nejúspěšnějších pořadů všech dob se stamiliony fanoušků po celém světě a získal tak ohromné bohatství a nehynoucí slávu. Svou hyperaktivní povahou, prořízlou pusou a politickou vyhraněností si však také nadělal spoustu nepřátel.

   Clarkson rád provokuje výroky na samém ostří politicky korektního nože,

za něž se pak mnohdy musí omlouvat. Občas dokonce nejde daleko pro ránu pěstí. BBC mu kvůli jeho aférám několikrát pohrozila vyhazovem. Hrozbu splnila v březnu 2015, kdy Clarkson během natáčení napadl jednoho  z producentů. Krátce poté rezignovali na své moderátorské posty i jeho kolegové James May

a Richard Hammond a také Andy Willman, dlouholetý výkonný producent pořadu a blízký přítel Clarksona.

   Clarksonův Top Gear tak skončil vcelku příznačně – obřím karambolem

a spektakulárním výbuchem. Možná je to paradoxně ten nejlepší konec, jaký si proslulá recesistická trojice mohla přát.

   Dle posledních zpráv Clarkson a zbytek týmu podepsali tříletou smlouvu se společností Amazon na novou motoristickou show. Samotný Clarkson by si měl přijít celkem na 46 milionů dolarů (1, 1 miliardy korun) a stát se tak jedním z nejlépe placených moderátorů ve Velké Británii.   

 

Jeremy Clarkson: Ďábelská jízda (oficiální anotace nakladatelství)

Jako Jeremy Clarkson neumí psát nikdo na světě. A vůbec nejlepší jsou jeho automobilová hodnocení, která už dlouhá léta píše týden co týden pro britský nedělník The Sunday Times. V ruce držíte již jejich třetí sbírku, tentokrát z let 2011–2013. Jeremy ovšem čtenáře nenudí suchopárnými texty o kilowattech, newtonmetrech, rozvoru kol či objemu zavazadlového prostoru. Prostřednictvím svých sloupků si spíše vyřizuje účty se vším, co ho štve na britské politice, dopravní byrokracii, řečech o globálním oteplování, golfu, elektromobilech, cyklistech, karavanistech či přímo celých národech – od Němců a Belgičanů

až po Švédy a Američany. Jen Čechy má podle všeho rád (dlouhodobě v Británii zvedá reputaci značky Škoda).

 

Za mediální personou bručouna, klauna a ignoranta se skrývá bystrý glosátor, nezničitelný optimista, mistr britského humoru a žurnalistický veterán, který autům a motorismu rozumí jako málokdo. Před sebou máte více než stovku recenzí. Račte vstoupit do světa podle Clarksona…

 

Zdroj: Denisa Novotná

Tématické zařazení:

 » Aktuality  

 » Zajímavosti  

 » Auto