Auto
Praktické sportovní auto za skvělou cenu
Doprovodný obrázek
20. ledna 2008, 17.33 | V současné době si příznivci automobilů už mohou vybírat z modelů podle svého gusta. Ne u každého vozu však lze nalézt skloubení všech důležitých či požadovaných parametrů s cenou. Platí to především u sportovně užitkových vozů, kde výrobci sice dokáží nabídnout zákazníkovi téměř všechny převratné novinky, ale tím pádem se také dostanou s cenou hodně vysoko. Přesto jsme v této třídě nalezli výjimky. Patří k nim Mazda CX-7, která je v česku v prodeji už 143 dní a určitě právem byla nominována mezi 47 automobilových novinek 29 značek ve 14. ročníku ankety Auto roku 2008.
Nezávislí odborníci, kteří měli možnost vůz otestovat v rozličných podmínkách, říkají, že se Mazdě podařilo postavit výjimečné auto, a to především proto, že se od prvního do posledního detailu zaměřuje na řidiče. Mazda CX-7 je připravena zdolat všechny situace, které posádku v životě čekají. Systém pohonu všech kol s aktivním rozdělením kroutícího momentu zaručuje výjimečné ovládání a držení na silnici za každého počasí. Vůz dokáže zvládat stejně dobře silničky a terény na venkově jako složité a přeplněné ulice města.
Když jsme zasedl na místo spolujezdce vedle Petra Beláka, vedoucího prodeje vozů Mazda u společnosti Pohona v Roudnici n.L., hned mi zaujal skvělý výhled, pohodlí, prostornost a pocit pružnosti, což jsou hlavní kvality, jež očekává majitel u sportovního užitkového vozu využívaného v moderním životním stylu. Petr mi při jízdě několika terény ukázal přednosti vynikajícího přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,3 litru s přímým vstřikováním, který dokáže vyvinout výkon 260 koní. Důležitější než výkon však je točivý moment, který narůstá plynule bez skoků způsobených turbodmychadlem a že jeho mohutný zátah se nepromítá do řízení. Díky tomu je vůz famozně rychlý a předjíždění s ním je otázkou zlomku sekundy. Motor je velmi dobře odhlučněn a na našich silnicích posádka Mazdy zvlášť ocení jedinečnost podvozku, díky němuž vůz překonává hrboly velmi měkce a bez přenosu hluku do interiéru.
Mazda CX-7 dosahuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,0 sekundy, spotřeba činí 10,2 l na 100 km, dosahuje výkonu 260 koní v 5500 ot./min, předností je točivý moment 380 Nm při 3000 otáčkách a hladké precizní řazení pomocí šestistupňové manuální převodovky. Velmi důležitá je bezkonkurenční cena, která se pohybuje hluboko pod jedním milionem korun.
Pavel Aur
Doprovodný obrázek |
Ikona |
Doprovodný obrázek |
Doprovodný obrázek |
Doprovodný obrázek |
Doprovodný obrázek |
Doprovodný obrázek |
Doprovodný obrázek |
Doprovodný obrázek |
Doprovodný obrázek |
Doprovodný obrázek |
Doprovodný obrázek |
|
|
|
|
|
Tématické zařazení:
» Auto
Diskuse k článku
Souhlasíte s přijetím eura?
46.4% |
||
| ||
25.5% |
||
| ||
13.3% |
||
| ||
14.9% |
||
|