Chytré telefony a tablety v roce 2011 v prodeji předstihnou klasické počítače - Technika - REGIONÁLNÍ NOVINY

7SEVEN

Technika

Chytré telefony a tablety v roce 2011 v prodeji předstihnou klasické počítače

Ikona

19. ledna 2011, 13.50 | Chytrých telefonů (takzvaných smartphonů), tabletů a netbooků se v roce 2011 prodá poprvé v historii více než tradičních počítačů, celkem by se těchto moderních zařízení mělo prodat více než 400 milionů kusů. Vyplývá to z analýzy auditorské a poradenské společnosti Deloitte zveřejněné ve středu. Podle analýzy je to však jen jeden z významných milníků v oblasti technologií, médií a telekomunikací, které analytici v roce 2011 očekávají.

 

Další se týká segmentu prodeje digitální hudby. Výnosy z digitální distribuce hudebních nahrávek podle analýzy převýší výnosy z klasického prodeje hudby na CD nosičích či vinylových deskách.

Třetí milník je spojen s oblastí sociálních sítí. Objem komunikace uživatelů na sociálních sítích převýší v roce 2011 objem firemní komunikace.

"Klíčovým trendem v posledních deseti letech se stala konvergence. Technologie, média a telekomunikace jsou nyní ještě více propojeny a vzájemně na sobě závislé než kdykoliv dříve. Přichází éra lehkých a přenosných zařízení s dotykovými displeji, které díky přístupu na mobilní internet zprostředkují uživatelům prakticky jakýkoliv digitální obsah," prohlásil Jakub Sova, partner oddělení podnikového poradenství ve společnosti Deloitte ČR.

Analytici společnosti Deloitte nepředpokládají, že by v brzké době došlo ke sblížení jednotlivých smartphonů a tabletů či dokonce jejich unifikaci. "Mezi smartphony a tablety budeme nadále svědky rozmanitosti operačních systémů. Stále totiž mezi nimi není definován standard. Spojuje je pouze fakt, že většina z nich používá podobný, méně výkonný procesor. Očekáváme také, že žádný z operačních systémů nebude mít do konce roku 2011 dominantní tržní podíl na trhu," uvedl Zdeněk Křížek, ředitel oddělení řízení podnikových rizik ve společnosti Deloitte ČR.

Prognózy společnosti Deloitte, které obsahují hlavní trendy v oblasti technologií, médií a telekomunikací, jsou v pořadí desátým jubilejním vydáním. Studie vzniká jak z primárních, tak sekundárních zdrojů, z interních a externích informací získaných při jednáních s klienty, diskusí s analytiky jednotlivých odvětví a rozhovory s předními manažery z celého světa. Sleduje kvantitativní a kvalitativní údaje, zahrnuje stovky diskusí, tisíce příspěvků a desítky tisíc odpovědí z jednotlivých průzkumů.

Tématické zařazení:

 » Technika  » Technika